Čudna majica s kapuljačom otkrila lažne internet dućane

Thinkstock
Internet poduzetnici potiču kupce da proizvode kupe s njihovih stranica, a oni ih pak naručuju s drugih stranica
Vidi originalni članak

Nakon što ju je oduševio oglas kojeg je vidjela na Facebooku, Liz Carlson, inače velika obožavateljica ugodnih majica sa kapuljačom, popularnih 'hoodieca', nije puno razmišljala. Odmah ju je naručila po cijeni od 70 dolara

"Najmekša unutrašnjost koju smo ikad kreirali" dio je oglasa koju je kompanija specijalizirana za online trgovinu Affinity Find objavila na Facebooku. Na svojoj stranici prodaju niz proizvoda, prikupili su više od 700.000 pratitelja, i najavili kako će uskoro otvoriti i prvu pravu (fizičku) trgovinu u Seattleu

No ono što je Carlson iznenadilo bilo je to što je njezina hoodie, stigla tri tjedna nakon što ju je naručila i to iz Kine

"Majica je imala grozan miris neke kemikalije slične benzinu. Bila je to neka kombinacija sintetike bez oznaka i s plastičnim zatvaračima", iznenadila se Carlson koja je očekivala, kako je i stajalo u oglasu, "najmekšu majicu od pamuka". 

Iako je ju je šokirao put njezine hoodice iz Kine, zapravo je riječ gotovo uobičajenoj praksi koju koriste mali poduzetnici i lijepo zarađuju. Oni uz pomoć društvenih mreža potiču ljude da kupe 'njihove proizvode' koje zapravo možemo pronaći na raznim online trgovinama kao što je AliExpress.

Proces uključuje kupovinu preko izloga, a nakon narudžbe podaci kupaca transferiraju se prodavatelju AliExpressa, koji kupcu direktno dostavlja proizvod. Ovaj se postupak naziva 'dropshipping' a riječ je o procesu u kojem onaj tko proizvod prodaje ga zapravo nema na skladištu već ga direktno kupuje od treće osobe koja ga direktno šalje klijentu. 

Poduzetnici zarađuju na velikim maržama, nadajući se kako klijenti neće naići na ta isti proizvod po manjoj cijeni na nekoj od stranica online trgovina. Najpopularnija takva stranica je AliExpress, u vlasništvu Alibabe, no neki naručuju i sa stranica kao što je Amazon. 

Sporna majica sa kapuljačom na Affinity Find koštala je 70 dolara, a na AliExpressu može se naći po cijeni od 20 dolara uz besplatnu dostavu na području SAD-a. Još nekoliko proizvoda koji se mogu pronaći na ovoj stranici jeftini su na AliExpressu. 

Affinity Find ima oznaku F po Better Business Bureau (BBB) s komentarima o nizu raznih problema oko proizvoda, usluge i dostave. Ovu istu majicu prodaju i druge stranice kao što su Sugar Picks i Teelandia, a reklamiraju ju kao "pažljivo odabran i jedinstven proizvod". Tijekom siječnja objavili su na Facebooku gotovo identične oglase

Predstavnik Sugar Picks u emailu za The Wall street journal, rekao je kako su ukinuli tu praksu te naglasio kako "velika većina naših troškova dolazi zbog troškova oglašavanja koji mogu biti već o troška samog proizvoda".

Većina njih zapravo koristiti Shopify Inc, komercijalnu platformu na kojoj prodavači kreiraju svoje izloge. Oni također nude i detaljne instrukcije kako prodavati uz AliExpress i nazivaju to "retail arbitrage" - maloprodajnom arbitražom u kojoj maloprodajna trgovina prodaje proizvod po određenoj cijeni. Netko drugi taj proizvod kupuje po većoj cijeni a profit se ostvaruje od te razlike. 

Pozor, pozor! Četiri proizvoda koje je opasno kupovati na internetu

Objašnjavajući način funkcioniranja Craig Miller, glavni šef Shopifya, naglašava kako kompanija želi potaknuti ljude da pokrenu svoj posao. "To je najbrži način kako bi netko mogao zaraditi i zarađivati, preprodajom tuđih proizvoda. I mislim u tome nema ništa loše", naglasio je. 

Facebook se pak trudi, kako su rekli, osigurati ljudima dobro iskustvo kupovanja preko oglasa na njihovoj platformi. 

Preprodaja proizvoda sa AliExpressa postala je toliko uobičajena pa sada čak i samoprozvani stručnjaci prodaju i svoju mudrost putem interneta, tj. online tečajeve u kojima polaznici mogu saznati sve o raznim taktikama 'dropshippinga'. Jedan od najvažnijih savjeta kojeg znatiželjnici mogu dobiti je kako odabrati proizvod kojeg će ljudi, najvjerojatnije najmanje istraživati na internetu, i kako sakriti originalnu cijenu proizvoda. 

Jedan od 'savjetnika' je i 28-godišnji Kevin David koji takav tečaj naplaćuje oko 1000 dolara. Kaže kako je riječ o predivnom modelu koji mu donosi stotine tisuća dolara mjesečno. Zarađuje zahvaljujući poslovima povezanima sa Shopify, pa tako i od prodaje tečaja. Nije siguran koliko točno zarađuje zahvaljujući tom modelu.

Online shopping Ovo je prva stvar koja je kupljena preko interneta

"To je posao kao i svaki drugi. Neki ga obavljaju profesionalnije od drugih", rekao je. 

Takvi se poslovi vode većinom iz kućnih ureda, najčešće se koristi Ali Express, a prilikom objave čak se ne mijenjaju ni slike. Kada klijent naruči nešto iz izloga koje može pronaći na Shopify, njegova adresa direktno se prosljeđuje npr. AliExpressu. Mnogi prodavači automatizirali su ovaj proces uz pomoć aplikacije Oberlo, koju je Shopify predstavio prošle godine. 

Nekoliko stranica Shopifya ima više od tri milijuna pratitelja na Facebooku. Casey Ark, 27-godišnjakinja koja održava takve stranice, kaže kako nakon povećanja cijene oglašavanja na Facebooku zapravo i nema govora o nekoj unosnoj zaradi. 

Posjeti Express