Kako je Netflix precijenio sam sebe - hoće li balon prsnuti?
Iako se vrijednost dionica Netflixa dvostruko povećala tijekom ove godine, nakon nedavnih objava o manjem broju novih pretplatnika od planiranih, rapidno je pala za oko 14 posto. Netflix krivca za pad vidi u pogrešnim međunarodnim predviđanjima a ne nekim poslovnim razlozima, kao što je nedavno povećanje cijena, piše The Wall Street Journal.
Ova poznata streaming kompanija koja je posljednjih pet kvartala ispunjavala ili premašila očekivanja analitičara, objavila je kako je dodala još 670.000 novih pretplatnika u SAD-u iako je bilo predviđeno dodati novih 1,2 milijuna. Manji je broj i stranih novih pretplatnika, pa umjesto 5,1 milijuna predviđenih dodano ih je 4,5 milijuna.
Unatoč tome naglašavaju kako su zabilježili porast pretplatnika u SAD-u u prvih šest mjeseci ove godine i to više nego u istom razdoblju lani. I dok se čini kako je riječ o minijaturnom padu za kompaniju koja ima oko 130 milijuna pretplatnika u svijetu, mogli bi se potvrditi investitorski strahovi o usporavanju ove kompanije, što se dogodilo prvi put u posljednjih nekoliko godina. Wall Street pažljivo promatra što se događa a ostale kompanije usvajaju nove strategije kako bi se mogle prilagoditi na nove trendove.
Za to vrijeme tehnološki rivali kao što je Apple povećavaju svoje napore. Ove godine AT&T Inc. završio je s akvizicijom tvrtke Time Warner Inc. a potencijalna mega akvizicija mogla bi se dogoditi sa Comcast Corp i Walt Disney Co. a svi 'kruže' oko 21st Century Fox.
Netflix predviđa još i veću konkurenciju no vjeruju "kako ima mjesta za različite sudionike". Ako Disney uspješno zaključi sporazum sa Foxom, stručnjaci vjeruju kako će tada Disney i Fox povući svoj sadržaj sa Netflixa i iskoristiti ga kako bi napravili zalihu za svoj planirani streaming servis.
Analitičari strahuju kako će dodatna konkurencija postojeće pretplatnike ukloniti, a nove spriječiti da postanu Netflixovi pretplatnici, što bi moglo dovesti do dugoročnog pada prihoda. Pažljivo prate ne bi li primijetili znakove streaming vrhunca u kojem su oni koji su zainteresirani za streaming videa u SAD-u i diljem svijeta, već postali Netflixovi pretplatnici.
Glasine o samo 5,2 milijuna ukupno dodanih pretplatnika posebno su loše odjeknule na Wall Streetu, s obzirom na Netflixov dodatak od 7,4 milijuna u prvom tromjesečju, što je više od 6,5 milijuna koliko su tada bile projekcije. To bi mogao biti i kraj 'raketnog' uspona vrijednosti njihovih dionica koje su se više nego udvostručile tijekom posljednjih godina, piše The Washington Post.
Tvrtka je stigla tek ispod očekivanja analitičara o zaradi, na 3,91 milijardi dolara u usporedbi s procjenama od 3,94 milijardi dolara.
Šefovi Netflixa pokušali su smanjiti usporavanje u broju pretplatnika. Glavni šef financija tvrtke David Wells, rekao je kako bi se prva dva kvartala trebala prosuđivati u cijelosti, što bi donijelo rast koji bi bio u skladu s projekcijama. I dalje vjeruje kako će rast pretplatnika zadovoljiti projekcije za cijelu fiskalnu godinu.
Generali direktor Netflixa Reed Hastings priznao je kako je drugi kvartal bio jako težak, prisjećajući se i lošeg razdoblja u 2016. godini.
"Nikada nismo pronašli objašnjenje za to", rekao je.
Iako je Netflix smanjio svoje ciljeve za globalni rast pretplatnika od šest milijuna na pet milijuna dolara za nadolazeće treće tromjesečje, šefovi su rekli kako vjeruju da će nove emisije i dalje pomoći kompaniji da udvostruči broj pretplatnika u idućih nekoliko godina.
Netflixov šef sadržaja Ted Sarandos primijetio je kako je 40 serija koje su pokretačko 'gorivo' kompanije zaradile 112 nominacija za Emmy, a novi sadržaji će sigurno nastaviti taj niz. Nove serije producenata Ryana Murphyja i Shonde Rhimes uskoro ulaze u produkcijsku fazu.
"Natječemo se s Disneyjem koji je ušao na tržište i HBO-om koji dobiva nova sredstva. Sve je to normalno. Nećemo to promijeniti. Naš je cilj napraviti najbolji sadržaj kojeg smo ikad napravili", naglašava Hastings.
Analitičari predviđaju kako će uložiti oko četiri milijarde više na razne serije i filmove ove godine koji će biti objavljeni u budućnosti. Pridodajmo to i njihovim planiram izdvajanjima za sadržaj u iznosu od osam milijardi dolara ove godine, što nas dovodi do 12 milijardi, čime su potukli rivale poput Amazona i HBO-a.
Velika sredstva ulažu i u poznate zvijezde koje za njih rade ekskluzivan sadržaj. U svibnju su potpisali ugovor sa bivšim američkim predsjednikom Barackom Obamom i njegovom suprugom Michelle. Ovaj poznati bračni par za Netflix će nekoliko godina producirati serije i dokumentarce.
Ukupno će Netflix ove godine imati 700 originalnih programa i emisija, uključujući i 80 specifičnih serija, lokalnih, na ne engleskom govornom području.
Već drugi kvartal Netflix je prijavio profit od 384,3 milijuna dolara ili 85 centi po dionici, što je više od 65,6 milijuna dolara ili 15 centi po dionici koliko su zabilježili godinu ranije. Prihodi su skočili 40 posto na 3,91 milijardi dolara.