Novost u dućanima: Što znači oznaka '0 km' na proizvodima
Na policama prodavaonica voća i povrća, kao i na štandovima domaćih poljoprivrednih proizvođača na Cresu ovih je dana osvanula nova oznaka »0 km – creski proizvod«, piše Novi list.
"Oznakom »0 km« jasno se ukazuje na otočno podrijetlo proizvoda, a prvenstveno je namijenjena stranim gostima koji, za razliku od domaćih stanovnika, ne poznaju lokalne proizvođače. Ovom oznakom sigurno obogaćujemo našu turističku destinaciju jer gostima danas nije dovoljno ponuditi sunce i more. Oni traže doživljaje, emocije – traže susret s lokalnim stanovnicima i kulturom, traže zanimljive krajolike, autentične zvukove, mirise, okuse, izvornu gastronomiju i lokalne proizvode. Proizvodi s ovom oznakom pružaju im sve to", objašnjava dr. Ugo Toić, ravnatelj Otočne razvojne agencije (OTRA) koja je osmislila oznaku »0 km« u suradnji s Ulikom, lokalnom udrugom za razvitak poljoprivrede i agroturizma.
Pravilnikom je definirano da se oznakom »0 km – creski proizvod« označava voće i povrće standardne kvalitete proizvedeno na području otoka Cresa koje ovlašteni proizvođač prodaje potrošaču izravnom prodajom ili putem ovlaštenih trgovaca. Korisnicima koji ispunjavaju zadane uvjete Ulika dodjeljuje oznaku na razdoblje od godine dana.
"Korištenjem oznake potiče se razvoj izravne prodaje voća i povrća, podizanje konkurentnosti poljoprivrednih gospodarstva s otoka Cresa, uspostavljanje bolje komunikacija potrošača, proizvođača i lokalnih trgovaca te promocija creskih poljoprivrednih proizvoda", kaže Franko Fučić, predsjednik udruge Ulika.
Jedan od prvih otočnih poljoprivrednika koji je na svom štandu ponosno istaknuo natpis »0 km – creski proizvod« je Silvio Velčić koji sa sinom Deanom proizvodi »sve što na otoku raste«, kako kaže. Uz veliki izbor voća i povrća koje se može naći na tržnicama u Cresu, Nerezinama i Malom Lošinju, kao i u najboljim hotelima lošinjske tvrtke Jadranka, proizvodi i ekstradjevičansko maslinovo ulje.