Orban nam želi naplatiti dug u vrijednosti Pelješkog mosta
Postupanje Vlade bilo je na razini postupanja brojnih država članica Europske unije pa tako i mjera koje je za zaštitu svojih građana, državljana i gospodarstva poduzimala Vlada Republike Mađarske, rekao je prošlog tjedna potpredsjednik Vlade Branko Bačić nakon sastanka parlamentarne većine na kojemu je jedna od tema bilo MOL-ovo pokretanje arbitražnog postupka protiv Hrvatske zbog mjera nametnutih tržištu plina 2022. i 2023. godine.
Međutim, MOL, mađarski suvlasnik Ine se odlučio pokrenuti arbitražu i tražiti odštetu od novih 20 milijuna eura zbog cijena plina ne samo zbog same štete koju tvrde da su pretrpjeli, nego i jer smatraju da ih Vlada nepravedno zavlači s isplatom puno većeg i značajnijeg iznosa iz prethodne arbitraže.
Kad se zbroji presuda, kamate, ali i dvije zadnje arbitraže koje još nemaju pravorijek, MOL od Hrvatske traži nevjerojatnih 291,35 milijuna eura. Usporedbe radi, izgradnja cijelog Pelješkog mosta je s povećanjem cijene koštala 299 milijuna eura bez PDV-a. Kako Vlada i dalje ne planira platiti svoj dug, a godišnje on raste za skoro 9,5 milijuna eura, ukupna potraživanja MOL-a će već sljedeće godine u ovo doba premašiti cijenu Pelješkog mosta.
Vlada se suprotno mišljenju DORH-a, Državne revizije i pravnih stručnjaka odlučila i dalje sporiti s MOL-om i neisplatiti iznos po presudi Međunarodnog centra za rješavanje pravnih sporova (ICSID) iz Washingtona, a vrući krumpir je sada doletio u ruke novog ministra gospodarstva Ante Šušnjara (Domovinski pokret).
Kako je sve počelo? Detaljno pročitajte u velikoj analizi na 24sata.hr.