Potukli Uber i postali najjača platforma na svijetu
Kinezi su potukli Amerikance na njihovom terenu. Tako bi se moglo reći za tvrtku Didi Chuxing, kineskom pandanu Ubera. Tvrtka koja posjeduje platformu za podršku u prijevozu putnika osigurala je upravo 4 milijarde dolara svježeg novca i već je potukla američkog starijeg konkurenta. I ne samo to.
S ovom financijskom injekcijom, stručnjaci procjenjuju da se vrijednost Didi Chuxinga popela na 56 milijardi dolara i na najboljem je putu da postane najvredniji start-up na svijetu - vredniji od Ubera, po čijem uzoru je i napravljen.
Prošli mjesec, Uber je objavio da vrijedi 54 milijarde dolara. Tehnički div SoftBank (SFTBF) blizu je realizacije kupovne 13,4% udjela u Uberu na velikoj rasprodaji dionica, kako neki zovu ovu transakciju. Naime, - ovom investicijom vrijednost Ubera bila bi približno 20% manja od 68 milijardi dolara, na koliko su ulagači procijenili Uber tijekom posljednjeg kruga investiranja prošle godine.
Umjetna inteligencija
Didijeva najnovija procjena vrijednosti uključuje i njihovu akviziciju Uberovih tržišnih udjela u Kini, koje je prošle godine kupio nakon žestoke međusobne bitke koja je financijski iscrpila obje tvrtke
- Svježi novac Didi će potrošiti na razvijanje i istraživanje umjetne inteligencije, globalnu ekspanziju i stanice za punjenje električnih automobila, izjavio je Didi.
- Didi je iskoristio postojeće investitore SoftBank i državni fond Mubadala Capital iz Abu Dhabija, tvrde upućeni izvori.
Investicija je uslijedila unatoč upozorenjima nekih krugova da je riječ o mjehuru od sapunice jer je startup relativno nepoznat izvan Kine u kojoj su trenutačno tri od pet najvrednijih startupa na svijetu. Osim Didija, to su i proizvođači pametnih telefona Xiaomi i Meituan-Dianping - kako tvrdi CB Insights.
Didi je tvrtka koja pruža usluge za više od 450.000.000 korisnika ovog prijevoznika u više od 400 kineskih gradova. Sjedište mu je u Pekingu, a osim automobilskog prijevoza postoje još i Hitch - drušvena, zatim DiDi vozač, DiDi autobus, te DiDi testni pogoni, kao i najam automobila, pa Enterprise rješenja, DiDi minibus, DiDi Luxe i gradski bicikli.
Ima preko 7.000 zaposlenih od čega je 40 posto žena. Nastali su spajanjem konkurentskih tvrtki Didi Dache i Kuaidi Dache koje su radile na platformama dvije najveće kineske internetske tvrtke Tencent i Alibaba.
1,4 milijarde vožnji
Didi Chuxing postao je tako najveća i najmoćnija tvrtka za dijeljenje vožnje na svijetu, a samo 2015. godine odradili su 1,4 milijarde vožnji. Već iduće godine premašili su tu brojku za 200.000.000 čime su daleko nadmašili Uber, piše CNN.
U svibnju 2017. Didi Chuxing počeo je razvijati englesku verziju aplikacije i usluga, s planovima da proširi svoju platformu na globalnu razinu. Nedavno su pokrenuli i razvoj autonomne vožnje i odjel umjetne inteligencije, u što ubrzano ulažu veliki novac.
Jedan od osnivača i većinski vlasnik Cheng Wei, nakon što je osam godina radio za Alibabu, utemeljio je Didi Dache.
- Osnovao sam ovu tvrtku poučen vlastitim iskustvom. U kineskim velikim gradovima je nemoguće uhvatiti taxi, naročito u vrijeme najvećih gužvi, a zbog toga sam morao u životu propustiti i nekoliko letova. Stoga sam odlučio pokrenuti aplikaciju Didi 2012. godine, govori Wei.
Baš kao i u Hrvatskoj, 2015. godine Didi Dache i Kuaidi Dache imali su problema s taksistima koji su protiv njih žestoko prosvjedovali pa su morali zatvoriti svoje urede u gradu Luoyangu.
Dvije milijarde dolara
Ni 2016. nije bila mirnija, jer su vodili žestoku tržišnu utrku s Uberom, koji je u Kinu ušao 2013. godine. U natjecanju Uber je ostao kratkih rukava i izgubio 2.000.000.000 dolara, da bi ogorčena bitka završila 1.8. 2016. godine kad je Didi Chuxing objavio da je stekao vlasništvo nad Uber China.
DiDi platforma danas svakog dana generira više od 70 terabajta podataka i obradi više od 20 milijardi zahtjeva za usmjeravanjem. Ušli su i na tržište Rusije, pa DiDi gradi platformu za cloud s integriranim anonimnim podacima iz senzora u vozilima, kao i informacijama u stvarnom vremenu o stanju na prometnicama.