Rat za Zrće: Party plaža ide u privatne ruke
Plaža Zrće pokraj Novalje na Pagu koja je već godinama ljetna top destinacija svjetskih partijanera prvi put će dobiti privatnog vlasnika odnosno koncesionara. Ličko-senjska županija potkraj prosinca prošle godine pokrenula je postupak, a ponude za zakup Zrća na 20 godina primaju se do kraja ovoga mjeseca.
Kako doznaje Tportal, vlasnici četiriju velikih klubova – Aquarius, Kalypso, Noa Beach Club i Papaya, udružili su snage i preko zajedničke tvrtke Black sheep natječu se za koncesiju.
Tvrtka Black sheep osnovana je krajem 2015., a kao vlasnici upisana su četiri društva: Aquarius Zrće, Cissa, Mondo i Noa Zrće.
Cissa je, piše Tportal, tvrtka Borisa Šuljića preko koje vodi Kalypso, a Mondo Ivana Bušljete i Ozrena Brunovića stoji iza Papaye.
Vlasnici Aquariusa su Miljenko Zadro, Ana Bram i Zrino Alpeza, a Nou Zrće drži poznati zagrebački ugostiteljski dvojac Ivan Jokić i Zlatko Balaško.
'Svi oni su zaslužni za to što je danas Zrće globalno poznati brend. Žele koncesiju na plažu kako bi Zrće podigli na još višu razinu', rekao je sugovornik Tportala, dobro upoznat s cijelom pričom.
Ta su četiri kluba prošlo ljeto prvi put su sami organizirali jedan veliki festival, također nazvan Black sheep, na kojem su nastupila neka od najvećih DJ imena na sceni.
'Smeta me to što je donesena odluku o davanju najvažnije novaljske plaže u koncesiju, a da to nitko u Novalji nije znao. Plaža Zrće nije obična plaža na području Grada Novalje, već se radi o plaži i brendu na koji je naslonjen čitav novaljski turizam, a time i novaljsko gospodarstvo. Pokrenuti postupak o ovako važnoj stvari bez znanja šire javnosti u Novalji sramota je HDZ-a i njegovih koalicijskih partnera', istaknuo je Šuljić.
Dodaje kako je u materijalu za županijsku Skupštinu stajao prijedlog o davanju koncesije za plažu Zrće na 10 godina, a u nadopuni materijala koja je vijećnike dočekala na klupama prije sjednice razdoblje se promijenilo na 20 godina.
'Nije problem koncesija. Već imamo nekoliko plaža koje su u koncesiji. Ali što ako Zrće dobije netko tko nema pojma o turizmu i uništi brend? Turizam Novalje doslovce ovisi o toj plaži. Zbog čega se nije mogla u javnim glasilima objaviti informacija kako počinje priprema dokumentacije za koncesiju Zrća. Tako bi i lokalni ugostitelji, među kojima je imamo i dosta uspješnih, mogli ravnopravno sudjelovati u natječaju', mišljenja je Šuljić.
No, lokalni ugostitelji se još uvijek mogu prijaviti na natječaj, jer on još uvijek traje i tako ravnopravno sudjelovati na njemu, kao i ugostitelji koji već godinama rade na Zrću.
Protiv njih su se pisale peticije, proglašavalo "Mekom za seks, razvrat i droge", ali klubovi su unatoč tomu nastavili ulagati i s vremenom je Novalja zbog partyja počela dobivati goste u predsezoni.
Kako bi privukli još više gostiju i postali poznati izvan hrvatskih okvira počeli su dovoditi najpoznatije DJ-e, među kojima su Tiesto, Armin Van Bureen, Carl Cox, Fat Boy Slim... Bilo koje veće DJ ime na Zrću po nastupu košta oko 30.000 eura, a svaki klub preko ljeta samo za DJ-eve potroši najmanje pola milijuna eura. Kad se tome pridoda stalno ulaganje u prostore, bazene, jacuzzije i ostalo jasno je da ulaganja u posao na Zrću iznose po nekoliko milijuna eura.
Ukoliko se želi zadržati Zrće kao party destinacija koju su prepoznali vodeći svjetski festivali, osim velikih ulaganja važan detalj je dobro poznavanje party biznisa u čemu lokalna zajednica u Novalji još uvijek pomalo kaska. Naime, kronično im nedostaje luksuznog smještaja, kao što su vile i hoteli s četiri zvjezdice, potom vezovi za jahte, te restorani s puno boljom ponudom od pizza cutova i špageta bolognese.
Prema nekim izračunima, strani gost na Zrću u prosjeku dnevno potroši između 200 i 300 eura, dok domaći potroše oko 80 eura.