Urednici očajni: Milijarderi kupili Time

screenshot/youtube
Mnogi smatraju kako će braća Koch koristiti Time kao svoju javnu govornicu
Vidi originalni članak

Korporacija Meredith objavila je da je kupila medijsku kuću Time za 2.8 milijardi dolara pod kojim su osim magazina Time još i časopisi People, Fortune, Sports Illustrated i Entertainment Weekly. Meredith u svom portfelju ima Better Homes & Gardens, Family Circle, allrecipes i Shape, čime je ovo postalo jedno od većih spajanja medijskih kuća posljednjih godina.

No, ono što privlači puno više pažnje je činjenica da je grupacija Meredith kupila Time uz financijsku pomoć braće Koch, milijardere i vlasnike druge najveće američke kompanije Koch Industries. Oni su u deal ušli sa 650 milijuna dolara, a braća Charles i David Koch su osim po bogatstvu poznati i po tome što su vrlo bliski konzervativnim i desnim strujama u Americi, kao i po tome što vrlo snažno podržavaju libertarijanske ideje.

Bez sadržaja Statistika: Hrvatske televizije povećale broj repriza

Njihovo sudjelovanje u kupnji grupacije Time je naravno otvorilo pitanje imaju li braća Koch u ovome politički interes i hoće li Time postati njihova javna govornica preko kojeg će propagirati svoje poslovne i političke interese.

Iz Mereditha su odmah nakon tih otvorenih špekulacija objavili kako braća, pa ni bilo tko iz njihove kompanije neće imati mjesto u nadzornom odboru kompanije, a najavili su i da se neće miješati u uređivačku politiku.

Meredith je već jednom pokušao kupiti Time i to 2013. godine. Meredith po svom portfelju časopisa nije tako jak kao Time, ali će sad zajedno s njim imati 135 milijuna čitatelja, koji njihov sadržaj godišnje plaćaju 60 milijuna dolara.

Time inače od 2014. godine stalno bilježi pad prodaje, a opao im je i broj pretplatnika.

Charles Alexander, nekadašnji uredik Timea, koji je na toj funkciji proveo 13 godina ovih je dana rekao kako će za Time biti katastrofa ako u njegovu vlasničku strukturu uđu braća Koch i to se zaista dogodilo. Alexander se naime osvrnuo na ulogu koju je Time imao u ukazivanju na klimatske promjene, kao i općenito na zaštitu okoliša, dok su Kochovi veliki igrači u naftnom i plinskom biznisu, a često su novac davali udrugama i ljudima koji negiraju klimatske promjene.

Oni su naime nerijetko financirali kampanje kojima se dezinformirala javnost i manipuliralo činjenicama o klimatskim promjenama. Za razliku od njih, Time je davne 1969. godine čak i uveo rubriku 'Okoliš' i otada se nisu prestali baviti tim temama.

Alexander smatra da je to puno opasnija stvar kod Kochovih od toga da podržavaju ultrakonzervativce i desničare. Naime, prema njegovom mišljenju, Kochovi će sad imati odličnu platformu za daljnje negiranje klimatskih promjena što bi moglo biti pogubno, obzirom da oni i njima slični već sada jako dobro uspijevaju klimatske promjene gurati pod "rubriku fake news".

Kochovi su inače jako bliski s Mikeom Penceom, potpredsjednikom SAD-a i desno rukom Donalda Trumpa

Posjeti Express