Dok Mrle grize gaće - Romano Grozić fotoaparatom ‘piše’ povijest
Svim umjetnicima je žena vječna inspiracija i višestoljetni izazov”, kaže Romano Grozić, renomirani art fotograf, čiji se opus proteže od rock i modne do umjetničke fotografije, a kojemu je nedavno u Laubi, Kući za ljude i umjetnost, u Zagrebu otvorena izložba “Woman”/”Žena”. Na izložbi su predstavljene 52 crno-bijele fotografije velikog formata na kojima je autor predstavio vrlo osobni i autentični hommage ženi, njezinoj ljepoti i duhu te snazi i ranjivosti.
“Izložba je selekcija fotografija žena koje sam snimao tijekom 41 godine”, kaže Grozić i dodaje da su sve fotografije bezvremenske što znači da nemaju obilježja vremena u kojemu su nastale. Također, uz izložbu je prezentirana i istoimena monografija “Žena”, koja je zaokružila izložbu.
Njegov umjetnički put započeo je u Talijanskoj gimnaziji u Rijeci, gdje je završio novinarski smjer.
Krajem sedamdesetih godina snimio je super osmicom dva kratkometražna filma “Požuda” i “Izvještaj o slanosti mora”, koji su dobili nekoliko nagrada. A zatim se “zbog krize i manjka novca” posvetio fotografiji bilježeći sve najvažnije događaje na riječkoj rock sceni, koja je u to doba novog vala bila iznimno živa i dinamična. Zato te fotografije iz njegove prve faze imaju iznimnu dokumentarnu vrijednost i kulturni te društveni naboj.
Sredina osamdesetih bila je prijelomna za njegovu karijeru. Odlučio je okušati sreću u Milanu te je 1985. godine počeo surađivati kao modni i propagandni fotograf s prestižnim talijanskim modnim magazinima. S tadašnjom djevojkom, još studenticom, a današnjom suprugom Aidom Čorbo Grozić, pokucali su na vrata porte talijanskog Voguea i zatražili susret s art direktorom tog uglednog časopisa. “Imao sam 23 godine, bio sam mlad i lud, a to je bilo prilično nerazumno”, kaže Grozić. On ih je primio, a nakon što je pregledao Grozićeve fotografije, odlučio mu je dati šansu.
“Dao mi je dva kovčega puna Armanijevih odijela i filmove te rekao da se vratim za 15 dana s fotografijama. Iako je bila riječ o vrlo vrijednoj robi, nisam mu morao davati nikakva jamstva. Znao je - ne vratim li se s odijelima i fotografijama, nikad više neću imati pristup u Vogue. Vratili smo se u Opatiju i tražili modele među prijateljima. Naši su modeli bili Mrle, djevojke iz Cacadou Looka, tadašnja riječka novovalna scena. Te su fotografije bile naš ulaz u Vogue i svjetsku modnu fotografiju”, rekao je Grozić.
“To je postalo neizdrživo i odlučili smo se preseliti u Milano, gdje nam je kolega fotograf Jerry iz San Francisca ustupio golemi stan na godinu dana, no on se nikad nije vratio, a mi smo ostali u Italiji punih 15 godina”, kaže Grozić. Narudžbe su se gomilale te je bio angažiran i za druge talijanske te francuske, njemačke i japanske časopise. Svoje sofisticirane fotografije objavljivao je u nekim od najpoznatijih modnih magazina, poput talijanskog Voguea, L’Uomo Vogue, Vogue Sposa, Vanity Faira i Cosmopolitana, a uz to je radio kampanje za ugledne svjetske tvrtke, kao što su Illycaffe, Sergio Tacchini, Stefanel, Pikenz, Versacio, Dolce & Gabbana, Pollini, Sergio Rossi i Baldinini.
-
'VRATA EUROPE'Kako je nastala Ukrajina: Teško je tu povući ravnu crtu, ako je uopće moguće
-
BESTBOOKTroje ljudi zapošljava se u tvornici protiv svoje volje. Ona ih uvlači u svoj svijet
-
INTERVJU: VLADO SIMCICH VAVA'Monogamija kao moralni koncept je u suštini solidna ideja, ali vrlo često neodrživa'
-
BESTBOOKDrame u životima Gryttenovih likova događaju se tiho, unutar njih samih
-
BESTBOOK'U Albaniji su upravo pisci dežurni krivci. A svi su Albanci pisci'