Popularne pjesme će uvijek biti popularne, iako su preloše

Thinkstock
Ako ste ikad mislili da su većina popularnih pjesama ujedno i najgore, znanost je na vašoj strani
Vidi originalni članak

Sjetite se zadnjeg puta kada ste slušali neku pop pjesmu. Vrlo vjerojatno je da ste, i prije nego ste je čuli, već znali da je popularna ili ste je vidjeli na nekoj top ljestvici. Znanstvenici tvrde – jedna od te dvije stvari razlog je zbog koje je bilo suđeno da će vam se svidjeti. 

Ako ste ikad mislili da su većina popularnih pjesama ujedno i najgore, znanost je na vašoj strani. Jedno istraživanje koje su psiholozi proveli 2008. pokazalo je da čak i najmanja sugestija da bi neka pjesma mogla biti popularna, zaista može i dovesti do toga da ta pjesma postane popularna, neovisno o tome je li dobra ili loša.

Istraživanje je provedeno na jednoj web stranici, a sudionici su se prijavili mejlom. Na kraju ih je bilo 12.207. Svima je predstavljeno 48 pjesama koje su pjevali relativno nepoznati izvođači. Nakon što su ih preslušali trebali su ih ocijeniti od 1, što je bila najgora ocjena do 5.

Ispitanici su bili podijeljeni na neovisne i one pod društvenim utjecajima. Nekima su pjesme bile poredane od najmanje pa do najpopularnijih, a nekima obrnuto.

Znanstvenci su otkrili nešto vrlo intrigantno. Ispitanci koji su znali što drugi slušaju, odnosno jesu li te pjesme najpopularnije također su htjeli slušati te iste pjesme. Ono što je naravno zanimljivo je da su im svima pjesme namjerno krivo predstavljene, tako da su imali potpuno krivu predodžbu jesu li te pjesme uopće poznate, a kada bi im rekli da se neka pjesma posebno svidjela nekome iz druge grupe, njima bi se još više svidjela.

Inače, postoji još jedan dokaz da su popularne pjesme popularne čak i kad su preloše, a to je aplikacija Shazam. Prije svega je bila osmišljena da pomogne korisnicima da otkriju novu glazbu, no glazbena industrija je počela podatke prikupljene na Shazamu koristiti kako bi stvarala hitove. Naime, prema najčešće pretraživanim melodijama lako je utvrditi na što ljudi najviše 'otkidaju'.

Ako vam ni to nije dovoljno, onda vam je bi vas trebao uvjeriti podatak da jedan posto najpopularnijih glazbenika zarađuje čak 77 posto od ukupne zarade na glazbenom tržištu. Ukratko, to znači da se slušaju najpopularniji i da glazba nikada nije bila manje raznovrsna nego danas, piše Mic.

Posjeti Express