YU filmovi: Toliko 'vrući' da su ih trpali u porniće
Veliki jugoslavenski glumci i glumice nisu se libili skidati pred kamerama, a akcija koja je zabilježena na filmskim trakama iz tih doba, izazivala je i šokove i oduševljenje. Jugoslavenska kinematografija obiluje nezaboravnim filmovima koje i danas rado gledamo, ali i nezaboravnim scenama seksa kojih se svi rado sjećaju.
"Ljepota poroka" je kultni film u kojemu je tadašnji seks simbol Jugoslavije, Mira Furlan, pokazala sve svoje prirodne ljepote. Film Živka Nikolića snimljen je 1986. i opisan je kao komedija. U crnogorskim planinama ljudi stoljećima žive u skladu s običajnim pravom i svako kršenje se drakonski kažnjava. Uglavnom ne žive u dodiru s blagodatima i porocima suvremene civilizacije. No, onda stiže turizam, a s njima i stranci koje baš i ne zanima previše ćudoređe lokalnog stanovništva.
Ipak, ono malo ljudi čija egzistencija ovisi o radu u turističkim objektima mora se prilagoditi gostima i njihovim navikama. A to je nudistički kamp. Stotine golaća slobodno šeću plažama uživajući u radostima života, što zaintrigira i mladu Jagliku koju tumači Mira Furlan. Ona tu upoznaje i mladi bračni par stranaca koji stavljaju na kušnju njezin rigidni način života.
U filmu "Ljepota poroka" prvi put je prikazan grupni seks između dvije žene i muškarca. Fenomen seksa na filmu u jednoj socijalističkoj zemlji posebno je zanimljiv zato što su inače komunisti u pogledu seksualnosti oduvijek slovili za vrlo konzervativnu političku opciju. Jugoslavenski režim bio je, međutim, nešto potpuno drugačije, dapače, naturistički kamp u Vrsaru prvi je takav na svijetu.
"Haloa, praznik kurvi" također obiluje scenama seksa i golotinjom. U filmu su igrali Ranko Zidarić, Neda Arnerić, Stevo Žigon i Dušica Žegarac, a film je režirao Lordan Zafranović prema tekstu Veljka Barbierija.
Jednom godišnje, u staroj Grčkoj, kurve sa povezom na očima tražile su ispred hramova spolne organe izrađene od keramike. Ukoliko bi na njih naletjele, vjerovalo se da će godina biti dobra, a ako ih ne bi pronašle, vjerovalo se da slijedi loša godina. Ova vesela svečanost u staroj se Grčkoj zvala Haloa.
To je polazna osnova suvremene priče koja se odvija na Hvaru. Bračni par iz Njemačke, sredovječni Manfred i njegova mlađa žena Meyra, koja je inače rođena Zagrepčanka, provode svoj odmor na otoku Hvaru. Borave u kući gđe Marije, no u jednom trenutku između Marijinog sina i Meyre rađa se jaka erotska privlačnost. Naravno, između mladića i Meyrinog supruga Manfreda rađa se animozitet koji pomalo eskalirakon Ipak, nitko ne zna Meyrinu tajnu, ni njezin pravi razlog dolaska na Hvar. Tijekom prvog susreta svo četvoro likova poveže se različitim emocionalnim vezama koje će utjecati na sve njih, a brak Manfreda i Mayre proći će kroz katarzu.
Svakako treba spomenuti i kultni film "W.R. Misterije organizma", u režiji Dušana Makavejeva iz 1971. godine. U njemu su glavne uloge igrale tri velike filmske zvijezde - Milena Dravić, Ivica Vidović i Jagoda Kaloper. Film zapravo kombinira dokumentarne i igrane scene. U dokumentarnim scenama prati se život kontroverznog psihoanalitičara Wilhelma Reicha i njegove teorije o energiji orgona. Igrani dio prati dvije beogradske sljedbenice Reichovih ideja o seksualnom oslobađanju kao preduvjetu izgradnje revolucionarnog društva. Jagoda Kaloper prakticira Reicha promiskuitetnim životom, a Milena Dravić pokušava ih prenijeti sovjetskom klizaču.
No, u filmu je dobar dio posvećen i tadašnjoj njujorškoj underground sceni koja je upravo prolazila kroz seksualnu revoluciju, prikazujući mladiće koji masturbiraju u cijev puške i tako protestiraju protiv rata u Vijetnamu, zatim umjetnicu koja izrađuje penise u erekciji prema pravim modelima... Zapravo je provocirao tadašnju vlast povlačeći vezu između komunizma i seksualnosti. Naravno, film je odmah stavljen u cenzorski bunker, a prikazan je tek desetak godina kasnije i od tada ima kultni status među filmofilima.
Tu je i film 'Una' napisan prema istoimenoj knjizi beogradskog pisca Mome Kapora. Glavna ženska uloga pripala je tada vrhunskoj mladoj talentiranoj beogradskoj glumici Sonji Savić, a partner joj je Rade Šerbedžija u ulozi sredovječnog, neprilagođenog fakultetskog profesora sociologije. Njega žele ukloniti s fakulteta jer navodno budi buntovnički duh među studentima, a studentica Una želi napraviti intervju s najpopularnijim profesorom na fakultetu.
Uprava ju savjetuje da snima razgovore, kako bi to iskoristili protiv profesora Babića. U filmu redatelja Mišela Babića doista ima nekoliko erotskih scena ali film nikako nije običan pornić, u što ga često svrstavaju.