5 jezivih fotografija zrakoplova u sekundama prije katastrofe
Više od 40 posto putnika boji se mogućnosti pada aviona, no statistika pokazuje kako su veće šanse da vas ubije kokos nego da poginete u padu aviona. Ipak, ta statistika nije pomogla ljudima koji su bili na ovim kobnim letovima, a rezultat je gubitak ljudskih života i neke od najstrašnijih fotografija ikad snimljenih
1. PSA let 182
Poletio je iz Sacramenta u jutarnjim satima 25. rujna 1978. sa 123 putnika na njemu. Odredište je bio San Diego preko Los Angelesa. Pri pristupu pisti aerodroma u San Diegu, letu je naređeno da prate vizualnu udaljenost sa zrakoplovom Cessna 172, koji se nalazio u istom zračnom prostoru.
Iako je vidljivost bila odlična i vrijeme lijepo, piloti leta 182 su izgubili vizualni kontakt s manjim zrakoplovom te su udarile Cessnu na visini od 790 metara.
182 je udario Cessnu pri brzini od 480 km/h, a Hans Wendt ulovio je trenutak nakon toga, kad je avion padao prema zemlji s polomljenim krilom.
Unatoč kapetanovom komentaru da je Cessna "vjerojatno sada iza nas", zapravo je bila neposredno ispred i ispod Boeinga. Cessna je možda bila teška vizualna meta pilotima zrakoplova, budući da je bila ispod njih i stapala se s raznobojnim kućama stambene četvrti ispod; trup Cessne bio je žut, a većina kuća žute boje.
Također, prividno kretanje Cessne gledano s Boeinga je svedeno na minimum, jer su oba zrakoplova bila na približno istom putu.
Posada leta 182 nikada nije izričito upozorila toranj da su izgubili iz vida Cessnu. Da su to jasno rekli kontrolorima, sudar se možda ne bi dogodio. Također, da je Cessna održavala pravac od 70 ° koji joj je dodijelio ATC, umjesto da skreće na 90 °, NTSB procjenjuje da bi se avioni međusobno propustili za oko 300 metara, umjesto da se sudaraju.
2. Japan Airlines let 123
Na dan 12. kolovoza 1985. amaterski je fotograf ulovio trenutak pada JAL-ovog aviona leta 123 nedugo nakon što je taj zrakoplov izgubio svoj vertikalni stabilizator.
On je letio iz tokijske zračne luke Haneda do međunarodne zračne luke Osaka.Iako su sve kontrole aviona postale nefunkcionalne, piloti su uspjeli održati zrakoplov u zraku naredne 32 minuta.
Boeing 747SR koji je upravljao ovom rutom pretrpio je iznenadnu dekompresiju nakon 12 minuta leta i srušio se na području Mount Takamagahara.
Japanska komisija za istraživanje zrakoplovnih nesreća službeno je zaključila da je brza dekompresija uzrokovana neispravnim popravkom Boeingovih tehničara nakon incidenta udara repa tijekom slijetanja u zračnu luku Osaka sedam godina ranije. Zrakoplov konfiguriran za ekonomsku klasu prevozio je 524 ljudi.
U nesreći je bilo svih 15 članova posade i 505 od 509 putnika. Neki su putnici preživjeli početni sudar, ali su kasnije od posljedica ozljeda umrli i satima kasnije, uglavnom zbog odluke Japanskih snaga samoobrane da pričekaju sljedeći dan za odlazak na mjesto nesreće, nakon što su odbili ponudu obližnjeg zrakoplovstva SAD-a da započne spasilačku akciju.
Naposljetku ih je preživjelo tek četvero, a oni su svjedočili kako su slušali jauke umirućih cijelu noć. To je najsmrtonosnija nesreća pojedinačnog zrakoplova u povijesti zrakoplovstva.
3. Aeromexico 498
Let 498 imao je planiranu rutu iz Mexico Citya do Los Angelesa, s nekoliko usputnih zaustavljanja. U nedjelju, 31. kolovoza 1986 u njegov repni dio udario je zrakoplov Piper PA-28-181, privatni avion u vlasništvu obitelji Kramer, zbog čega su oba pala u predgrađe Los Angelesa, ubivši 67 putnika i dodatnih 15 ljudi na zemlji.
Piper je potrgao stabilizatore komercijalnom zrakoplovu te se on doslovno preplovio, odrubljujući glave pilotu i dvojici putnika.
Fotografiju prije pada snimio je NTSB, a to je posljednja fotografija aviona prije fatalnog pada. Pali su u stambenom području na aveniji Holmes i Reva Circela, završivši u dvorištu kuće.
Eksplozija je raštrkala olupine DC-9 preko avenije Holmes i na Carmenita Road, uništavajući četiri druge kuće i oštećujući još sedam.
4. AA 191
Let American Airlinesa 191 bio je redoviti linijski putnički let iz međunarodne zračne luke O'Hare u Chicagu, Illinois, do Međunarodne zračne luke Los Angeles u Los Angelesu, Kalifornija.
Na dan 25. svibnja dok je zrakoplov započeo rotaciju uzlijetanja, broj jedan (lijevi motor) odvojio se od lijevog krila, prešao preko vrha krila i sletio na pistu.
Motor se odvojio od zrakoplova, a kad se zrakoplov počeo penjati, oštećeno lijevo krilo - bez motora - proizvelo je daleko manje podizanje (zaustavljeno) od desnog krila.
Prekinuta i neuravnotežena aerodinamika zrakoplova uzrokovala je da se naglo okrene ulijevo dok se djelomično nije preokrenuo, dosegnuvši kut nagiba od 112 stupnjeva, prije nego što se srušio na otvorenom terenu kod prikoličnog parka pri kraju piste. Odvajanje motora pripisano je oštećenju strukture stupa koji motor drži za krilo, uzrokovano nepravilnim postupcima održavanja.
Fotografije događaja snimio je Michael Laughlin iz opservacijskog tornja na aerodromu O'Hare. DC-10 se silovitom brzinom zabio u zemlju te zapalio, a svih 271 ljudi na njemu je trenutno poginulo. To je najgora zrakoplovna nesreća u povijesti američkog zrakoplovstva.
5. BOAC 911
Let 911 British Overseas Airwaysa pao je blizini planine Fuji u Japanu 5. ožujka 1966., ubivši svih 113 putnika i 11 članova posade. Poletjeli su iz Tokija te su imali planiran let oko svijeta do Hong Konga.
S dobrim vremenskim prilikama i čistim nebom, piloti su zatražili obilazak oko Fujija od zračne kontrole, kako bi putnici imali što bolji pogled.
Svjedoci su u blizini planine primijetili kako je avion odjednom počeo ponirati, ostavljajući za sobom bijeli trag. Fotografiju aviona je snimio član japanskog Self-Defense Forcea prije nego se dezintegrirao u zraku.
Prema zaključku istrage, za nesreću je odgovoran snažan zračni val s planine koji je doslovno potrgao zrakoplov. Dijelovi olupine pronađeni su u krugu od 16 kilometara. To je bila treća smrtonosna nesreća putničkog aviona u Tokiju u samo mjesec dana.