Bez Berthe ne bi bilo Mercedesa Benza
Koliko god je činjenica da je povijet u pravu kad kaže da Karl Friedrich Benz sigurno ne bi uspio postati pionir automobilske industrije bez podrške svoje supruge Berthe Benz, priča o njoj ipak nije priča o još jednoj ženi koja je stajala iza svog supruga. Bertha Benz bila je i sama pionir u razvoju tehnologije na kojoj je radio njen suprug, što bolje od svega oslikava anegdota iz 1888.
Jedne noći u kolovozu, malo prije zore, izvukla se iz kreveta tako da je suprug ne primijeti, obukla se, sredila i potom probudila i svoju dvojicu sinova od 15 i 13 godina. Svo troje su se potom iskrali iz kuće, potiho izgurali prvi automobil na svijetu koji je njihov suprug i otac patentirao tri godine ranije, i kad su bili dovoljno daleko od kuće, uskočili u njega, upalili ga i krenuli na put baki, odnosno Berthinoj majci.
Naravno da bi ih Karl zaustavio da ih je primijetio. Bila je riječ o 106 kilometara između Mannheima i Pforzheima. Automobil je bio trokolica pogonjen četverotaktnim motorom od 2,5 konjskih snaga i sposoban postići brzinu od 40 kilometara na sat.
Putem se trojac morao promišljeno zaustavljati kako bi napunio gorivo kojega je tada bilo za kupiti samo u ljekarnama, kao i dopunjavati vodu za hlađenje, čak i rješavati neke tehničke probleme u hodu. Tu se Bertha pokazala kao apsolutni poznavtelj motora s unutarnjim izgaranjem i automobila uopće. U jednom trenutku kad je automobil stao odmah se sjetila da je riječ o pumpi za gorivo. Pomoću igle iz šešira ju je odblokirala i nastavili su dalje.
U drugoj prilici se na jednom od stajanja dosjetila da bi kočnice mogla sačuvati od prebrzog trošenja tako što će nekog lokalnog majstora zamoliti da joj na brzinu napravi obloge, što je dakle čisto njen izum. Prvu poštenu udaljenost troje bjegunaca uspjeli su prevaliti do večeri, sve kako bi iznenadili baku. Karl Friedrich Benz doznao je gdje se nalaze tek kad je te večeri primio od njih telegram.
I nije se naljutio. Dapače. Znao je da je njegova supruga izvrstan vozač. Samo je odgovorio da mu najhitnije pošalju lance s automobila kako bi pripremio svoj drugi automobil za predstojeće predstavljanje javnosti. Ona je tada imala 39, a on 43 godine. 11 godina ranije sve se činilo sasvim drugačije. Sudski ovršitelj im je upao u dom i zaplijenio sve što su imali.
Činilo se da im nema spasa i vrlo teško bi neka druga žena trpjela toliki niz godina neuspješnih poslovnih izleta svog supruga kao što je to činila Bertha. Osim što ga je voljela koliko je to uopće moguće još od prvog trenutka kad su se upoznali 1869., razlog zašto je s njim ustrajavala na tome bilo je što je razumjela o čemu je riječ. Dapače, bila je vjerojatno prva osoba u svijetu koja je shvatila što joj objašnjava tog dana 1869.
A i sama je bila zaljubljenik u tehnologiju, dotle da svojim roditeljima nije dopustila da je šalju u ženske škole onog vremena, nego je inzistirala na tome da uči prirodne znanosti. Naposljetku, ona je bila ta koja je od roditelja tražila da joj isplate i miraz i nasljedstvo unaprije, ukupno 4244 guldena kako bi uložila u razvoj njihovog automobila. Bila je riječ o ogromnom kapitalu za tako pionirske korake u automobilskoj industriji. Za taj novac mogla se kupiti velika vila i još bi im ostalo.