Bizarne avionske nesreće: Rušili se i zbog krokodila u kabini

Thinkstock
Donosimo pregled bizarnih avionskih nesreća od kojih su neke toliko bizarne da je teško vjerovati da su se zaista dogodile
Vidi originalni članak

Zrakoplovna nesreća u kojoj je stradala nogometna momčad brazilskog kluba Chapecoense uzrokovana je manjkom goriva u avionu. Naime, zrakoplov u trenutku pada nije imao goriva, što se uistinu rijetko događa.

Praksa je uvijek takva da avioni uvijek imaju rezervu goriva za dodatnih pola sata leta od predviđenog u slučaju nužde, a ovaj put je, kako se čini, otkazano planirano stajanje i točenje goriva u zračnoj luci u Cobiji, koja je udaljena sat i pol leta od početnog odredišta tragičnog leta. 

Nogometaši su naime kasnili na let, a aerodrom u Cobiji je u trenutku kada su nogometaši stigli bio zatvoren, što je još jedna zapanjujuća činjenica u vezi ovog leta, koji bi, ukoliko se sve i službeno dokaže, mogao biti svrstan u jednu od bizarnijih avionskih nesreća.

U nastavku donosimo pregled najbizarnijih avionskih nesreća, od kojih su neke toliko bizarne da je teško vjerovati da su se zaista dogodile.

Rusija 1994: Pilot dao sinu i kćeri da upravljaju Airbusom, poginulo 75 ljudi

Jaroslav Kudrinski, pilot Aeroflotova Airbusa A310 je dopustio svojoj 11-godišnjoj kćeri i 16-godišnjem sinu da upravljaju avionom. Dok je sin upravljao, slučajno je ugasio autopilota što je dovelo do gubitka visine koji kopilot nije uspio spasiti.

Dječja igra je rezultirala smrću svih 75 članova i putnika posade.

Kongo, 2010: Zbog krokodila u kabini, putnici u panici srušili avion

2010. na letu iz Kinšase u Bandudu jedan od putnika je u torbi prošvercao krokodila koji je tijekom leta pobjegao iz te torbe. 

Uspaničeni putnici su pobjegli na jedan kraj aviona što je dovelo do neravnoteže i konačnog pada aviona. Svih dvadeset putnika i članova posade je poginulo u padu tog zrakoplova.

Pakistan, 2010: Ignorirao upozorenja i zabio se u planinu

Pilot koji je 28. lipnja 2010. upravljao Airbusom A321 na relaciji Karači – Islamabad je zbog leta na maloj visini i lošeg vremena zaletio se u planinu. Pilot Pervez Iqbal Chaudhry je ignorirao upozorenja automatskih sigurnosnih sustava aviona kao i zahtjeve njegova kopilota da avion podigne na veću visinu.

Kao posljedicu njegove tvrdoglavosti živote su izgubili 146 putnika i 6 članova posade. Među poginulima je bilo petero djece i dvoje novorođenčadi.

Rusija, 2011: Pijani kopilot RusAira zabio Tupoljev u zemlju

Pripiti kopilot je 20. lipnja 2011. prouzrokovao pad ruskog Tupoleva 134A na letu iz Moskve prema Petrozavodsku. U nesreći je poginulo 47 putnika i članova posade, ozljedama je podleglo još troje ljudi i samo dvoje je preživjelo. Poginuli su nogometni sudac Vladimir Petaj i nuklearni fizičar Nikolaj Trunov.

Azerbajdžan, 1997: Pucali na prometni znak i srušili avion

1997., u povratku s vježbi, nekoliko azerbajdžanskih vojnika je počelo pucati na prometni znak. U tom trenutku je u blizini letio avion tipa Jakovljev 40 koji je prevozio šest putnika. 

Nekoliko metaka je pogodilo spremnik kisika što je dovelo do požara na letjelici koja se srušila i pritom usmrtila svih šest putnika.

Teneriffe, 1977: Pilot u magli sletio na Jumbo jet, poginulo 538 ljudi

U ožujku 1977. na Tenerifima je došlo do sudara na pisti dvaju Boeinga 747 što je rezultiralo pogibijom 583 putnika i članova posade. Istragom je utvrđeno da je skoro sve pošlo po krivu; od komunikacije pilota i kontrole leta do vremenskih uvjeta. Naknadno je došlo do mnogih promjena, a najveća je bila to što je komunikacija pilota i kontolora postala standardizirana kako ne bi došlo do nesporazuma.

Indija, 2010: Pilot zaspao, srušio Boeing i ubio više od 150 ljudi

Srpski pilot Zlatko Glušica, bivši pilot Jugoslavenskog Aerotransporta je upravljao Boeingom 737 iz Dubaija prema Mangaloreu. Avion je promašio pistu i sletio u tristotinjak metara duboku provaliju koja se nalazi odmah pokraj aerodroma. Na letu je bilo 166 putnika i članova posade a nesreću je preživjelo njih samo osmero.

Zvučni zapisi iz pilotske kabine su zabilježili skoro dva sata Glušičina hrkanja te je utvrđeno da je Glušica spavao za vrijeme leta i nije se dovoljno razbudio prije slijetanja.

Velika Britanija, 1990: Pilota tlak 'isisao' iz kabine

U ovoj nezgodi nitko nije stradao, ali na ovaj događaj vrijedi podsjetiti, obzirom da spada među najbizarnije koje su se dogodile u povijesti zračnog prometa.

Let 5390 trebao je biti kraći let od Birminghama u Ujedinjenom Kraljevstvu do španjolske Malage. Sve je tako i počelo, ali ni dvadesetak minuta nakon polijetanja vjetrobransko staklo izletjelo je iz okvira.

Avionom je upravljao iskusan pilot Tim Lancaster, a kopilot mu je bio Alastair Stuart Atchison, koji je do kraja leta postao pravi junak. Pilotski tim podigao je zrakoplov na pravilnu visinu i pokrenuo autopilot. 

Tim je odvezao svoj remen i opustio se, kad je vjetrobransko staklo na njegovoj strani iskočilo iz okvira. U samo nekoliko sekundi Tima je isisao i prilijepio na nos zrakoplova...

Tim je bio 'zalijepljen' na nosu zrakoplova na -17 stupnjeva i naletima vjetra od 550 kilometara na sat.

Brzo je u kokpit uletjelo i kabinsko osoblje i svim silama pokušavalo držati Tima, dok je Alastair pokušavao sigurno prizemljiti zrakoplov. Istraga je pokazala da je došlo do nepoštivanja propisa kod promjene vijaka na okviru stakla.

Istražiteljima nesreće pomogao je jedan od radnika održavanja.

Iako je krvi bilo posvuda, na iznenađenje svih Tim je preživio. Liječnici su mu liječili ozebline i razne frakture ruku i naravno, šok. I drugi su u kokpitu pretrpjeli manje ozljede, a svi putnici netaknuti su sletjeli na zemlju.

Posjeti Express