Društvene mreže imaju više dječje pornografije nego što mislimo
Fotografije koje prikazuju seksualne napade na tinejdžere ili djecu objavljene su na Facebooku, Twitteru, Dropboxu, pa čak i LinkedInu. Vi vjerojatno niste vidjeli niti jednu od njih, a to nije slučajnost. Riječ je naime o radu digitalnih ninđi koji svakodnevno brišu takve nepoželjne sadržaje s interneta, obično prije nego ih itko vidi.
Od 1998. godine, još kad je Clinton bio američki predsjednik, a internet je bio daleko od globalnog fenomena kakav je danas, Nacionalni centar za nestalu i iskorištavanu djecu tragao je za zlostavljanjem djece u digitalnom svijetu.
Od 2002. godine, John Shehan, potpredsjednik tog centra kaže da je njegova ekipa identificirala 46 milijuna fotografija i video snimaka na kojima se vidi zlostavljanje djece. A ovaj centar tek je jedan od niza organizacija koje su se posvetile čišćenju interneta od ilegalnih sadržaja.
No zahvaljujući centru, koji sve svoje informacije prosljeđuje FBI-ju, između 2001. i 2013. godine dogodilo se više od 40.000 uhićenja kriminalaca koji su na neki način sudjelovali u iskorištavanju djece.
Inače, bilo tko može u svakom trenutku prijaviti iskorištavanje djece na centrovoj stranici - CyberTipline. Kad korisnik ispuni online formular i identificira odakle je došla slika, ekipa može ocijeniti materijal, dodati rane informacije izvještaju, koristiti 'alate pretrage dostupne javnosti' kako bi eventualno otkrili gdje se čin dogodio i zatim mogu sve proslijediti policiji.
Najveće društvene mreže itekako ovise o ovim uslugama. "Industrija ima toleranciju nulte stope prema fotografijama dječjeg zlostavljanja, te čine sve kako bi spriječili širenje takvog materijala", izjavio je Shehan.
Iako je sustav sjajan za lov na fotografije, koje zatim miče na sigurno, manje je učinkovit kad je u pitanju identifikacija dječje pornografije među starijim tinejdžerima, koji mogu nalikovati odraslima. A pogotovo je teško ako se isprepliću zemlje koje različito definiraju dob punoljetnosti.
A većina ilegalnih materijala ne dolazi iz SAD-a. Točnije, od gotovo dva milijuna prijava koje je Shenan zasad dobio u 2015. godini, 90 posto stvari ne potječe iz SAD-a, iako je završilo na američkim platformama, piše Mic.