Internet kupovina kao noćna mora: Ovo su najsmiješnije prevare
Internet pruža bezbroj mogućnosti, a upravo to koriste razni trgovci koji mame ljude znatno jeftinijim i navodno kvalitetnim replikama raznih predmeta, no mnogi od njih na bolan način nauče lekciju "ne vjeruj svemu što ti kažu dok ti nešto prodaju".
Upravo zato što je internet šoping tako lagan te omogućuje kupnju iz vlastitog naslonjača, danas ga ljudi sve više koriste.
Osim kupovine od poznatih i preporučenih sellera, važno je i pridžavati se pravila o zaštiti vlastitih podataka koji mogu olako biti zloupotrebljeni. Varalice imaju puno načina da dođu do vas i uvjere vas da imaju upravo ono što vama treba, koristeći se pritom modernim tehnologijama.
U vrijeme ekonomskih kriza posebno su česte prevare i oglašavanja za brzu i laku zaradu putem interneta. Važno je biti razuman i ne dopustiti da vas takvi oglasi obmanu, jer se realno gotovo nitko nije obogatio na taj način - osim varalica koji zarađuju na naivcima. Osim što možete ostati bez novca, budite osobito pažljivi i kome dajete svoje osobne podatke jer ostati možete i bez osobnog identiteta. Krađom identiteta mogu doći do vaše mail adrese ili podataka s vašeg bankovnog računa. Krađom identiteta mogu u vaše ime kupovati stvari, podizati pozajmice ili koristiti novac sa vašeg računa.
Korištenje kartica kod kupovine
Kreditne kartice u većini slučajeva nemaju limit pa uvijek postoji rizik da netko dodatno tereti vašu karticu. S druge strane debitne kartice (uglavnom kartice računa u banci) omogućuju potrošnju onog iznosa koji imate na računu i s njima imate puno bolju kontrolu troškova jer odmah vidite iznos koji ste potrošili (ne morate čekati obračun drugog dana i sl, kao kod nekih kreditnih kartica).
Općenito kod korištenja kartica, bilo kreditnih ili debitnih, pazite na broj kartice (onaj dugački broj na kartici, 16 znakova) i kontrolni broj (na poleđini kartice, 3 posljednje znamenke). Te brojeve nemojte slati nikome mailom, telefonom ili zapisivati. Oni su vaši tajni osobni brojevi, isto kao i PIN broj, zato oprezno s njima.
Može vas prevariti i poštarina
Kod kupnje proizvoda na internetu mnogi zanemare trošak poštarine, a upravo taj trošak može biti najveći (čak i veći od cijene samog proizvoda) kada se proizvod dostavlja u naše krajeve. Zato je dobro (kad je moguće) kupiti proizvode sa besplatnom dostavom (free shipping), a u protivnom paziti da se radi o razumnim iznosima i da trošak poštarine ne premašuje vrijednost proizvoda (osim ako se radi o specifičnim proizvodima). Osim poštarine, za iznose veće od 160 kn morate platiti carinu.
Zaštita kupaca na eBayu
pćenito je na eBayu jako teško pogriješiti prilikom kupnje jer su sve važne informacije o proizvodu, prodavaču i poštarini vidljive i lako dostupne svima, a reklamacije se vrlo lako i relativno brzo rješavaju. U slučaju bilo kakvog problema, najbolje je kontaktirati prodavača koji će postupiti u najboljem interesu svih i pokušati riješiti problem što prije. Ako to ne pomogne ili prodavač ne odgovara, uvijek možete otvoriti zadatak na eBay Resolution Center stranicama i zatražiti pomoć direktno od eBaya. Oni će zatim službeno kontaktirati prodavača i pokušati riješiti vaš problem.
Povrat novca je vrlo jednostavan pa isti dobivate na način na koji ste ga potrošili (direktno na kreditnu karticu ili na račun). Uzmite u obzir da se radi o inozemnim transakcijama pa je potrebno nekoliko dana da bi novac stigao.
No da bi izbjegli moguće probleme, najbolje je unaprijed kontaktirati prodavača, ukoliko za to postoji opravdan razlog. Prodavači na eBayu su vrlo susretljivi i trude se što prije i preciznije odgovoriti na sva vaša pitanja.
Što se tiče nezadovoljstva izgledom proizvoda koji niste mogli uočiti na internetu, konkretnog savjeta nema osim onog da važnije predmete ipak pogledate uživo i isprobate prije nego za njih izdvajate novce.
Pogledajte video s najsmiješnijim prevarama kod kupnje na internetu: