Siromašni su i jedini posao koji mogu raditi je čišćenje tuđeg izmeta
Praksa primoravanja ljudi, iz nižih kasti u indijskim zajednicama, da moraju uklanjati nakupljeni urin i stolicu iz zahoda i septičkih jama osoba iz viših kasti, nastavlja se unatoč pravnim zabranama.
Naime, organizacije koje se bave ljudskim pravima primijetile su da se 'ljudsko pročišćivanje' - prikupljanje izmeta rukama, i dalje nameće svima onima koji su imali tu nesreću da su se rodili u krivim kastama.
Daliti, poznati i kao nedodirljivi, na najnižoj su ljestvici kasti, te im često prijete nasiljem, izbacivanjem iz kuće i neisplatom plaće ako se pokušaju prestati baviti poslom za kojeg su 'predodređeni'.
"Prvi dan kad sam čistila zahode i odvode, poskliznula sam se i noga mi je do polovice lista upala u fekalije", prisjeća se jedna od nedodirljivih, Sona, iz Bharatpura, grada u sjeverozapadnoj regiji Rajasthan.
"Vrištala sam i pokušala pobjeći. Kad sam napokon stigla doma, vrišteći cijelim putem, plakala sam i plakala. Znala sam da je to jedini posao za mene", prisjeća se žena 'zacementirane' budućnosti, koja ne miriši nimalo fino.
Iako su doneseni zakoni koji bi trebali spriječiti ovakvo izrabljivanje ljudi (tj. cijele jedne kaste), oni se ne provode.
Dalit žene obično prikupljaju izmet iz privatnih kućanstava, dok muškarci obično obavljaju fizički zahtjevniji i opasniji posao održavanja septičkih jama i javne kanalizacije.
Mnogi se tijekom ovog posla ozlijede, te uslijede ozbiljne zdrastvene tegobe.
"Ručno nošenje ljudskih fekalija nije oblik zaposlenja, nego nepravda koja graniči s ropstvom", napominje Ashif Shaikh, osnivač Rashtriye Garime Abhiyana, kampanje koja želi istrijebiti 'ljude pročišćivače', te dodaje: "To je jedan od najgorih oblika diskriminacije protiv dalita, koji jasno ukazuje na kršenje njihovih ljudskih prava".
"Ljudi rade taj posao jer se od njihove kaste očekuje da ispune ovu ulogu, a obično i ne mogu naći neki drugi posao", kaže Meenakshi Ganguly, direktor Human Rights Watcha za jugoistočnu Aziju.
"Ova praksa smatra se jednim od najgorih postojećih simbola 'nedodirljivih', jer ih se na taj način društveno stigmatizira i isključuje."
"Pokušaji indijske vlade da okončaju čišćenje izmeta na osnovi kaste, neuspješni su zbog diskriminacije i lokalnog suučešništva", objasnio je dalje Ganguly i dodao da bi vlada trebala ozbiljno razmisliti o potpunoj zabrani ručnog čišćenja zahoda i pomaganju kaste koja je time pogođena, piše Time.