Matej Lončarić: Prvi u Hrvatskoj radimo event u metaverseu

O ovom velikom eventu i o konceptu same nagrade razgovarali smo s Matejom Lončarićem, direktorom i osnivačem 24sata video produkcije, JoomBoosa i Miss7
Vidi originalni članak

24sata prva u regiji ove godine organiziraju event u metaversu - Oriđiđi Video Awards. Na ovom virtualnom spektaklu u lipnju ove godine nagradit ćemo najoriginalnije digitalne video kampanje i video kreatore. O ovom velikom eventu i o konceptu same nagrade razgovarali smo s Matejom Lončarićem, direktorom i osnivačem 24sata video produkcije, JoomBoosa i Miss7.

Express: Zbog čega je metaverse postao novi trend, što taj 'novi svijet' znači u kontekstu društva, brendova, tehnologije, pa i ekonomije?

Svakako znači novu pozornicu, za sve igrače - medijske kuće, brendove, content creatore. I kako to obično biva, neki će tu pozornicu iskoristiti odmah, 'igrati se', a neki drugi će godinama promišljati kako da se najbolje prezentiraju i kako slučajno ne bi failali. Smatram da otvara mogućnosti za paralelnu ekonomiju - brendovi će se okušati u oglašavanju i na proširenoj varijanti interneta. Također, otvara golemi kreativni potencijal - za kreativce koji danas stvaraju billboarde, TVC, content na socialu, ali i za razvoj dizajnera te programera. Nova dimenzija interneta za novu dimenziju originalnog contenta.

Express: Poznato je kako 24sata već godina prednjači u Hrvatskoj, pa i u regiji u postavljanju trendova, stoga nam nešto više recite o eventu koji planirate održati u metaversu?

Event će biti jedinstven na našem tržištu, ali cilj mu je, prije svega, pokazati kako je video postao neizostavan dio naših života. Većinu vremena na mobitelima trošimo u komunikaciji s drugima i u gledanju video contenta. Uspjeh videa je uvijek u mogućnosti integriranja u sadržaj i poistovjećivanja publike s istim. Video sadržaj vas uvijek obuzme. Na ovaj način biramo najbolje od najboljih u kreiranju tog contenta.

Express: Kako ste zamislili kategorije i kome se točno obraćate?

Obraćamo se svim video content kreatorima koji su imali vrhunske uspješnice na digitalnim platformama u 2021. To su, primjerice, klijenti, agencije, video kreatori... Vjerujem da će se svi oni prepoznati u jednoj od 11 kategorija i prijaviti se te tako biti dio nečeg velikog kako u Hrvatskoj, tako i u regiji.

Express: Pobjednike Oriđiđi Video Awardsa bira stručni žiri. Tko sve čini žiri? Čemu će se najviše pridavati pozornost kad govorimo o prijavljenim digitalnim video kampanjama i svim video kreatorima koji će se prijaviti?

Žiri je stručan, iz različitih je područja, različitih generacija. Zajedničko im je što svi obožavaju videa, radili su neki oblik produkcije i svi su bez dlake na jeziku. Naravno, uz argumente. Prijavljeni videi će se ocjenjivati po sljedećim kriterijima: originalnost i kreativnost, privlačenje pažnje i kvaliteta izvedbe.

Express: Dakle, klijenti i ostali video content kreatori na digitalu moći će se sami prijaviti, naravno, u jednu od 11 kategorija koje ste spomenuli. Koliko će redakcija Oriđiđi produkcije sudjelovati u samom odabiru najoriginalnijih videa? Kojim načelom ćete se kao video odjel voditi prilikom odabira i pomoći žiriju s top video contentom?

​Mi kao video redakcija, naravno, pratimo trendove na tržištu i tako imamo uvid u to što je novo i što je u trendu. Kako sam i ranije spomenuo, postoje kriteriji po kojima će se žiri voditi kad je u pitanju ocjenjivanje samih videa i odabir pobjednika u svakoj kategoriji. Vjerujem da im neće biti lako.

Express: Gdje je danas digital video? Mislite li da njegovi benefiti nisu još dovoljno iskorišteni?

Svake godine kad moj team slaže content pomislim: Je li moguće da će stagnirati? I sam sebi sam već dosadan ponavljajući kako je video vruća roba. No ovakav rast koji se dogodio u koroni nitko nije mogao predvidjeti, čak ni mi najveći entuzijasti. Eksplodirao je i kompanije kao da samo traže još načina kako uklopiti video u svoje platforme. Naravno, ja to obožavam.

Express: Možete li nam otkriti kako će izgledati taj finalni event u metaversu koji 24sata Oriđiđi produkcija organizira prvi put u Hrvatskoj, ali i regiji?

Bit će to jedno sasvim novo iskustvo. Za naše superfinaliste spremamo uzbudljivi event u svijetu u koji će ući s personaliziranim avatarom. Imat ćemo više razina na kojima će se održavati Oriđiđi Video Awards event, kako u zatvorenim prostorima metaversa, tako i na otvorenom. Spremamo iznenađenje u svakom pogledu.

Express: Otkud ideja i kako je reagiralo tržište kad ste to prvi put objavili?

Pa svima je bilo čudno zašto bismo to uopće radili - sad se sve otvorilo, vratili su se eventi, tko bi želio biti na laptopu. Međutim, radimo to jer je korak naprijed i jer je zabavno. Čak su i u mom timu komentirali da sve izgleda kao igrica 'The Sims', koja je bila popularna kad smo bili tinejdžeri. Međutim, kad se navučeš, ostaješ u meti satima. Naprosto, fenomenološki je zanimljivo.

Express: Vratimo se još malo na metaverse, svjedočimo stalnim promjenama i napretku u tehnologiji, kako će metaverse svijet utjecati na ekonomiju koju poznajemo? Zašto bi uopće jedan brend, klijent poželio ulagati u metaverse?

To je i glavno pitanje koje sad svi postavljaju. Teško je vidjeti isplativost nečega što još nije zahvatilo mase. Međutim, isto su pitanje postavljali kad je došao Facebook, a mislim da prije 20 godina nitko nije vidio smisla ni u e-mail marketingu. Sad je to brendovima skupo, oni koji su u nekim metaversima su se dosta morali potruditi jer to zahtijeva i veliku angažiranost klijenta. Brendovi ovdje mogu imati drukčiju realnost također, približiti se drugoj vrsti publike, jer u metaverseu nitko nije ono što je u ovom fizičkom životu. Ili mogu biti još jači nego što su u ovom svijetu.

Express: Kako vidite pozicioniranje brenda 24sata Oriđiđi produkcije u nadolazećim vremenima?

Kreće zlatno doba producenata i produkcijskih kuća, tu se želimo pozicionirati kao provider contenta za video streaming servise. Našu seriju 'The Outsiders', prvu bilingvalnu u regiji, koju smo radili za JoomBoos, već smo uspješno prodali na stranom tržištu.

Express: Kod metaversea nije naglasak samo na prelazak na novi nivo, nego u stvaranju veza s drugima, pa gledajući s te strane, kako će tu premisu u svoju produkciju ukomponirati video odjel 24sata i što to znači iz perspektive pozicioniranja brenda?

Naša misija od početka JoomBoosa i Videa 24sata bila je stvaranje veza - lojalnih - onih s našim gledateljima i fanovima. Metaverse ćemo trenutačno koristiti isključivo kao promocijsku platformu, a kasnije - kao produkcijsku i za prezentiranje naših content kreatora.

Posjeti Express