Najpoznatiji logo na svijetu nastao je sasvim slučajno
Poznati su Trajanov luk u Rimu, Napoleonov slavoluk pobjede u Parizu ili Brandenburška vrata u Berlinu, ali najpoznatiji lukovi mogli bi biti zlatni McDonaldsovi.
Iako ne predstavljaju tisućljeća povijesti ili čuda arhitekture, lako su prepoznatljivi u gotovo svim državama svijeta. Ispod tih lukova svakog dana 68 milijuna ljudi u više od 30.000 restorana pojede neku varijaciju hamburgera s krumpirićima. Prepoznatljivi logo zlatnoga slova M nastao je više slučajem nego nekom svjesnom odlukom.
Sve je počelo krajem četrdesetih godina prošlog stoljeća kada su braća Richard i Maurice McDonald odlučili modernizirati svoj štand s hamburgerima. Osmislili su proizvodnu traku zbog koje su mogli prodavati hamburgere za samo 15 centi, upola manju cijenu od konkurencije.
1952. godine su braća sjela na sastanak s losanđeleskim arhitektom Stanleyem Clarkom Mestonom kako bi mu pokazali svoju ideju za restoran kojeg bi mogli franšizirati. Htjeli su prodavati pravo na korištenje jelovnika, načina pripreme hrane i čitav vizualni identitet restorana. Na svakom kraju restorana htjeli su staviti zlatne polukruge koji bi jednako dobro izgledali s obje strane i privlačili vozače koji bi putovali u oba smjera. Meston je ideju prihvatio i rođeni su lukovi visoki sedam i pol metara. Obojani u zlatno, odavali su dojam vrhunskog luksuza, a ne jeftinih hamburgera.
Lukovi su se prvi put pojavili 1953. godine s prvim franšiziranim restoranom u Phoenixu. Iste te godine, otvoren je i treći McDonald's restoran i to Kaliforniji. Upravo taj restoran pokazuje kako je nastao ikonski logo McDonald'sa. Naime, zlatni lukovi na krajevima restorana, iz određenog kuta, izgledaju kao stilizirano 'M'.
Braća McDonald's bila su savršeno zadovoljna sporim rastom i stabilnim razvojem kompanije. Međutim, prodavača papirnatih čaša Raya Kroca, sporo i stabilno nikad nije zanimalo. Dok je braći pokušavao prodati strojeve za izradu milkshakeova, uvidio je koliko prostora za rast postoji u lancu restorana jeftine hrane s prepoznatljivim izgledom. Početkom šezdesetih godina za nešto manje od 3 milijuna dolara otkupio je čitavu kompaniju od braće McDonald's. Sve ostalo je povijest.
Danas gotovo ne postoji zemlja na svijetu u kojoj ne postoji McDonald's. Iako su izgubili nešto od svog elegantnog dizajna, restorani posluju bolje nego ikad i čak ni mnoštvo negativnog publiciteta ne sprječava otvaranje sve više i sve modernijih restorana, piše BBC.