Ovako u Japanu čiste snijeg visok 30 metara

Flickr
Poduzetni Japanci ne dopuštaju da ih "sitnica" kao što je to tridesetak metara snijega omete u normalnom radu
Vidi originalni članak

Planina Tateyama visoka je oko 3.000 metara, ali nije popularna samo zbog visine. Tateyama je jedna od najpopularnijih izletišta na svijetu i to samo zbog snijega. Da, vjerovali ili ne, tisuće ljudi svake godine plaćaju pozamašne svote novca i putuju satima samo kako bi vidjeli snježne tunele Tateyame. Planinski lanac Hida u središnjem Japanu bilježi i do 38 metara snijega godišnje. Usporedbe radi, Zavižan je samo jednom bilježio snježni pokrivač deblji od 3 metra. 

Za sve je zaslužan hladni sibirski zrak koji se preko Kamčatke spušta prema Japanu i usput pokupi ogromne količine vlage okolnih mora. Jednom kad se susretne s japanskim planinskim lancima, dolazi do snijega u gotovo nezamislivim količinama. Popularno odmaralište s izvorima termalne vode, Sukayu Onsen, nalazi se upravo u tim planinama i pravo je čudo da gosti mogu čitave godine posjetiti ovo odmaralište.

"Netko i to mora raditi", rekao je Takuma Igarashi, vozač snježne ralice za portal Atlas Obscura nakon što je prošle godine fotografija očišćene ceste oduševio brojne ljude diljem svijeta.

On već dvadeset godina čisti snijeg svake zime, a povremeno mora čitave noći raditi kako bi ceste bile čiste od 6 ujutro kad prvi radni kreću na posao. Cesta do Sukayu Onsena popularno se zove Snježni kanjon zbog tridesetak metara visokih nanosa snijega kroz koje turisti nesmetano putuju.

Osim ljudi, za čistu cestu najodgovorniji su puhači snijega. HTR608, proizvod Nichija, ima motor od 608 konjskih snaga i može izbaciti snijeg na 15 metara visine kako bi cesta bila pročišćena. Međutim, prije nego HTR608 krene s poslom, moraju i ostali raditi svoj posao. Kad padne po nekoliko metara snijega i kad od autoceste ne ostaje ni trag, onda prvo treba otkriti gdje se nalazi ta prometnica. Buldožer opremljen GPS-om prvo napravi grubi nacrt ceste ispod nekoliko metara snijega, zatim ekipe buldožera krenu s čišćenjem. Tek na kraju, kad ostane oko 3 metra snijega, HTR608 kreće s poslom kako bi napokon omogućila normalno prometovanje. 

Posjeti Express