Tko je Ana Bučević koja je Ivi Todorić promijenila život?
Psihijatar dr. Herman Vukušić ovih je dana prijavio poznatu motivacijsku govornicu Anu Bučević za nadriliječništvo. Bučević je postala poznata nakon što je o njoj progovorila Todorićeva kći Iva Balent, koja je bila njezina redovita polaznica/klijentica.
Priča oko Ane Bučević počela se naglo kotrljati nakon što je prošlog ljeta ekipa RTL Exkluziva na predavanju Ane Bučević naletila na Ivu Balent.
Svi koji su čak i ovlaš pratili njezin profil na društvenim mrežama primijetili su da je često dijelila razne duhovne poruke koje je zatim, prije nekoliko godina počela širiti i putem Agrokorovog najunosnijeg proizvoda – bočica vode 'Jane', pa je tako nastala 'voda s porukom'.
"Život mi je promijenila poznata splitska motivacijska govornica Ana Bučević, koju sam upoznala prije sedam godina", rekla je Iva Balent prije nekoliko mjeseci, kad su ju novinari RTL-ovog magazina Exkluziv pitali koja je tajna njenog novog izgleda.
Todorićeva kći, koja je nekoć u očevoj tvrtki bila bog i batina u odjelu marketinga, rekla je da je bila bolesna i da je čudesno ozdravila, promijenila svoj život iz korijena i počela raditi na sebi, a na pitanje od čega je bolovala, rekla je da joj je 'srce bilo bolesno'.
Što je pod tim mislila, od kakvih je boli patila, ostat će tajna, ali je rekla da je motivacijsku govornicu, Splićanku Anu Bučević, upoznala kad joj je ponudila da piše poruke na njihovoj vodi:
"Nazvala sam Anu i pitala ju bi li pisala svoje poruke na 'Jani', a znate što je ona napravila? Odbila me!! Pomislila sam – ova žena stvarno zna cijeniti sebe!“, rekla je Balent, očito nenavikla da u životu dobiva odbijenice.
Ivu Balent je to zaintrigiralo pa je počela odlaziti na Anine motivacijsko-inspiracijske seminare, pa joj je ona ubrzo postala svojevrsna osobna savjetnica i životna učiteljica, te je Ivi na kraju - promijenila život.
Stoga je Balent angažirala Anu Bučević i u očevoj tvrtki. Bivši djelatnici Agrokora prisjećaju se da je Iva za svoje top-menadžere iz 'Konzuma', s vremena na vrijeme organizirala njezina predavanja.
Ana Bučević motivacijske bi govore održavala u Novom Zagrebu, na drugom katu SuperKonzuma u Turininoj ulici, gdje je sjedište Konzumovog odjela upravljanja ljudskim potencijalima.
Ana Bučević diplomirana je profesorica kineziologije, koja je 2002. godine pokrenula u Splitu studio za ples, sport i rekreaciju, ali danas on više ne radi. U međuvremenu, Ana je spletom životnih okolnosti , počela proučavati self-help literaturu, a uzor joj je postala Rhonda Byrne, autorica svjetskog bestselera 'Tajna'.
Prema toj teoriji, mi smo Božji ko-kreatori i ako postoji Božji ili Viši plan za nas, ne moramo se nužno s njim pomiriti, nego bez loših emocija, unutarnjom duhovnom obnovom, ko-kreirati vlastitu sudbinu, pod sloganom – misli pozitivno, preuzmi odgovornost za vlastitu sreću, ti to možeš!
Naravno, ovom je teorijom odmah uzrujala crkvene krugove. Na web-stranici bitno.net, don Damir Stojić jednoj je čitateljici napisao da Anu Bučević 'treba zaobilaziti u širokom luku' jer propagira New age uvjerenja koja se kose s katoličkom vjerom.
Prve video-zapise Bučević je počela objavljivati na svom Facebook profilu prije nekoliko godina, a do danas je prikupila više od 150.000 pratitelja, pa još barem toliko njih na Instagramu, a na YouTube kanalu neki njezini klipovi imaju više od 1.000.000 pregleda, pa sad i od toga puni kućni budžet.
Krstarenje za 2.175 eura
Objavila je i nekoliko samizdata –'Safari duše' i 'Vorteks ostvarenih želja', pa onda 'Vjerujem u čuda' 1 i 2, te 'Što (ni)je ljubav'. Knjige su tjednima bile najprodavanija beletristika u Hrvatskoj, a s velikim uspjehom prodaju se i u susjednim zemljama.
Iako joj video-klipovi ponekad traju i dulje od 15 minuta, jer nerijetko priča i o lijepom vremenu, ova uzaludna opširnost nimalo ne smeta njezine ko-kreatore i ko-kreatorice, kako oslovljava svoju publiku na početku svakog klipa.
Prvi veći uspjeh – oko 560.000 posjetitelja - postigla je videom iz 2013. godine u kojem otkriva tajne tapkanja kojim se privlače čuda u naše živote. Drugi njezin video o tapkanju za privlačenje novca pogledalo je oko 830.000 ljudi. Riječ je zapravo o tzv. EFT metodi – Emotional Freedom Technique – tehnici emocionalne slobode, a kako to izgleda može se vidjeti u ovom videu:
Uspješna je i u izdavačkoj djelatnosti. Danas ima i vlastitu web-stranicu preko koje zainteresirani mogu kupiti i njezine knjige, CD-ove, rokovnike, dnevne planere, kao i kartice s motivacijskim porukama, a komplet svih proizvoda prodaje po cijeni od 917 kuna.
Prodaje i ulaznice za svoje seminare ili radionice, a djelatnost je proširila i na turizam, pa tako nudi i dva sedmodnevna paket-aranžmana – Vortex ljetovanje i Vortex krstarenje.
Za sedam dana u Mediteranskom selu u Biogradu cijena je 942 eura, a za sedmodnevno krstarenje luksuznom jahtom od Splita do Mljeta, uz Anin program jutarnje tjelovježbe, meditacija i predavanja, te individualni program, cijena je 2.175 eura.
Ana Bučević rekla je u jednom videu da ju je u životu najviše inspirirao njezin kolega iz susjedne Slovenije, Smiljan Mori. S njim je suosnivačica 'BigU Akademije' pa zajedno održavaju i predavanja u Hrvatskoj i regiji, gdje bez problema pune dvorane poput Tivolija u Ljubljani ili Sava centra u Beogradu, u koje privuku i po nekoliko tisuća ljudi.
Ovakvi poslovni seminari namijenjeni su, kako kažu Mori i Bučević – piscima, poduzetnicima, menadžerima, blogerima, prodavačima, trenerima joge, osobama iz mrežnog marketinga… Svima njima Smiljan Mori obećaje da će uz pomoć njegovih metoda, već za 60 dana ili čak i manje, imati prve klijente.
Super ponuda za 40.000 eura
Smiljan Mori, prema riječima Ane Bučević, bivši je policajac, koji je u Sloveniji s najboljim ocjenama diplomirao Policijsku akademiju, ali mu je ubrzo dojadilo raditi s ljudima koji su bili manje kompetentni od njega. Ostavio se pendreka i pištolja i postao je motivacijski govornik.
Kako se može vidjeti u njegovim video-klipovima, Mori je na predavanjima vrlo neposredan u komunikaciji, pa mu se ponekad, kao u ovom videu s predavanja, potkrade i pokoja psovka (1:39 i 4:32).
Unatoč svemu, svoje motivacijske govore i predavanja Mori izvrsno unovčuje. Dovoljno je baciti oko na njegovu web-stranicu na kojoj nudi i tzv. direktni coaching. Na tom nivou prima samo troje polaznika godišnje, a svaki od njih izdvojit će za to 40.000 eura. Istovremeno, i sam pohađa tečajeve u Londonu barem jednom u tri mjeseca da bi usavršio svoja znanja. Ovdje je jedan njegov clip o putovanju u London:
Iako djeluje iz sjene, gotovo neprimjetno, ovaj poslovni sektor u Hrvatskoj izvrsno funkcionira i proizvodi gotovo nevjerojatnu zaradu. Za predavanja pojedinih motivacijskih govornika traži se karta više, na društvenim mrežama prate ih stotine tisuća ljudi, svaki njihov klip na YouTubeu ima više pregleda od najpopularnijih pjevača, a njihove knjige tjednima su na vrhu top-liste najprodavanijih.
Motivacijski govornici u Hrvatskoj su se pojavili relativno nedavno. Njihov posao je da prenose drugima svoja specifična znanja i ili iskustva, i potaknu ih da budu bolji, uspješniji, ili da lakše prebrode razne životne ili poslovne krize.
Budući da se svako znanje plaća, tako i motivacijski govornici mogu, s više ili manje uspjeha, unovčiti svoje vještine. Kao i u svakom području ljudskog djelovanja i među motivacijskim govornicima ima vrhunskih stručnjaka, od doktora ekonomije, do profesora psihologije ili sociologije, ali za uspjeh i popularnost znanstvene titule uopće nisu presudne, jer za ovaj poziv ne postoji formalno obrazovanje. Dapače, na webu čak postoje savjeti kako postati motivacijski govornik u 10 koraka.
Drugim riječima, motivacijski govornik može biti doslovno svatko tko je dovoljno siguran u sebe i uvjeren da će njegova priča biti zanimljiva što većem broju ljudi na čije živote utječe.