Toliko su bogati da su sad počeli jesti zlato

Thinkstock
Najpoznatiji koktel, Element 79, nazvan je upravo po atomskom broju zlata 79
Vidi originalni članak

Zlato je veliki biznis, posebno u Dubaiju, unatoč činjenici kako je zabilježen mali pad potražnje za zlatnim nakitom. Po podacima Dubai Multi Commodities centra, na Ujedinjene Arapske Emirate odlazi oko 25 posto globalne trgovine ovog luksuznog metala.Ova zemlja ionako je već poznata po svojoj velikoj ljubavi prema zlatu, pa tako nije neobično vidjeti automobile optočene zlatom ili automate koji izbacuju zlatne poluge. 

No novi je hit - jestivo zlato. Jedan od najprestižnijih hotela u Dubaiju Burj Al Arab ukrašen je sa 1.790 kvadratnih metara 24 karatnog zlata. Dio je pronašao svoj put do raznih pića, pa tako možete probati kapučino sa zlatom, ili koktel sa zlatom i to na 27 katu i 200 metara iznad razine mora. 

Kakav je okus zlata, pitate se? Luksuz se ne može osjetiti, pa tako zlato zapravo nema nikakav okus, piše CNN. No unatoč tome,  klijenti ovog hotela jako ga vole. 

"Zlato je sinonim luksuza, nečega što ima jednu razinu dekadencije", objašnjava Etienne Haro, asistent menadžera hrane i pića u hotelu. 

Hotel za svoja zlatna čudesa u hrani i piću troši oko 700 grama zlata godišnje, koje dolazi iz Italije i Indije. Tipično se konzumira u formi zlatnog listića, zrnaca ili pahuljica. Bez okusa je, kao prehrambena namirnica, potpuno je sigurna.

"Dijamante je malo teže sažvakati, pa je zlato puno bolji izbor za koktele", šali se Haro. 

Na meniju u njihovom hotelu može se pronaći bijela čokolada sa zlatom, posebna vrsta mljevenog tzv. zlatnog praha koji se može naći na hrani ili u koktelu, zlatne kocke šećera za razne koktele i čisti zlatni dekorativni sprej. 

Najpoznatiji koktel, Element 79, nazvan je upravo po atomskom broju zlata 79 i sastoji se od bezalkoholnog vina s pahuljicama od zlata, boje miješanje sa čistim zlatom i zlatnim šećerom. Od ovakve količine zlata može vam se pošteno zavrtjeti u glavi, a upravo to je i efekt kojeg postiže ovaj zlatni tornado.

Osim što gostima pokazuje kako je lijepo živjeti na visokoj nozi uz čašu pjenušavog zlata, koktelima se oslikavaju i dijelovi Dubaija, stari, novi i budući Dubai. Zlatna hrana i pića pun su pogodak, pa se tako u hotelu moraju nositi i s nekim ambicioznim zahtjevima gostiju, kao što je poseban zahtjev redovnog gosta koji svaki mjesec naruči tortu prekrivenu zlatom i napravljenu po posebno receptu. Za jednu su autokompaniju napravili tortu od sira u obliku divovskog uštipka uz zlatni meni sa pet sljedova. No kod nekih zahtjeva ipak moraju povući crtu. 

"Jedan nas gost konstantno traži da mu kreiramo najskuplji koktel na svijetu i da tom koktelu damo njegovo ime i da s pobrinemo da je jedinstven", rekao je Haro i dodao kako su mu zahtjev morali odbiti. 

I dok se zlato u današnje vrijeme može naći na tanjuru onih koji ga mogu platiti, za vrijeme srednjovjekovne Europe rezerviran je bio samo za plemstvo i tada je imalo posebno značenje. 

"Zlato, srebro i dragocjeno kamenje imalo je posebna svojstva, pa se vjerovalo kako će se ta svojstva prenijeti i u npr. juhu, ako ih skuhate", rekla je Barbara Santich, profesor emeritus na prehrambenim studijama na sveučilištu Adelaide, u Australiji. 

Kaže kako današnja upotreba zlata u gastronomiji zapravo nema neku veliku važnost. 

"Diskretno upotrebljeno zlato može biti jako lijepo. No kada bi svako jelo dolazili sa zlatom, to bi ipak bilo previše", rekla je. 

U još jednom hotelu u Dubaiju, Marriottu, zlato se može poslužiti kao prilog svakom jelu, pa se tako u obliku listića ili pahuljica može naći i na hamburgeru, pizzi ili na salati. 

No nije Dubai jedino mjesto na svijetu gdje možete jesti zlato. Najskuplja zlatna pizza može s pronaći u Industry Kitchen u New Yorku. Zlatnu pizzu mora se naručiti 48 sati ranije, i na njoj se nalaze foie gras, dvije vrste kavijara, tartufi i listići od 24 karatnog zlata. Cijena? Prava sitnica - 2.700 dolara.

Poznata gastronomska kritičarka Samantha Wood kaže kako je jestivo zlato prvi put u Emiratima vidjela prije šest godine kada je u centar pažnje stigao precijenjeni kolač sa zlatom - muffin.  

"Tipično je za Dubai napravi nešto poput toga. Oni vole supraltive. Iako jestivo zlato izgleda dobro, mislim da okusu ništa ne dodaje. I čini jelo puno skupljim", rekla je. 

Posjeti Express