Ukleti brojevi - ovih 7 treba izbjegavati!

Thinkstock
Broj 13 nije među njima, a neka su vjerovanja o ukletim brojevima toliko jaka da zbog njih ljudi izbjegavaju te telefonske brojeve, adrese...
Vidi originalni članak

Broj 13 se diljem svijeta smatra nesretnim, no čini se kako je stekao nezasluženu slavu te se brojni drugi brojevi smatraju "ukletijim" od njega. Oni se u nekim kulturama potpuno i pomalo apsurdno izbjegavaju, a sve zbog raznih legendi i priča kojima zahvaljuju pridjev "nesretnog".

Broj 191

Iako mnogi vjeruju da je svako povezivanje brojeva s nesrećom slučajno, neki slučajevi su doista sablasni. Od 1960-ih, pet je zasebnih zrakoplova pod brojem 191 doživjelo katastrofalne nesreće , a najgora je bila ona American Airlinesa iz 1979. koji se srušio na O'Hare zračnoj luci u Chicagu s 273 poginulih. Letovi pod tim brojem više ne voze niti za Deltu niti za American Airlines, piše Listverse .

Broj 26

Ovaj broj se u Indiji smatra vrlo nesretnim, a to vjerovanje je dodatno učvrstio katastrofalan potres 26. siječnja 2001. u Gujaratu, u kojem je stradalo preko 20 tisuća ljudi. Tsunami u Indijskom oceanu iz 2004. koji je u svijetu ubio preko 230 tisuća ljudi dogodio se 26. prosinca, 26. svibnja je eksplodiralo nekoliko bombi u gradu Guwahti, a 26. studenog 2008. bio je i teroristički napad u Mumbaiju.

Prema numerologiji, zbroj brojeva dva i šest dovodi do nesretnog broja osam, za kojeg se vjeruje da je broj uništenja i nesreće, pa se u Indiji ne savjetuje sklapati brak na bilo koji 8. u mjesecu.

Broj 7

Dok se u brojnim kulturama sedmica smatra sretnim brojem, to ne vrijedi i za Kinu u kojoj on ima značenje napuštanja, ljutnje i smrti. Sedmi mjesec kineskog kalendara još se naziva i "mjesec duhova". Taj se broj povezuje i s brojnim nesrećama zrakoplova, a 2014. počevši od 7. srpnja u razdoblju od sedam dana palo je nekoliko zrakoplova - Let MH17 vrste Boeing 777 srušen je u točno 17 sati i 17 minuta u istočnoj Ukrajini, pao je i indijski vojni helikopter u 17 sati pri čemu je stradalo svih sedam putnika, ista sudbina je snašla i helikopter vijetnamske vojske Mi-171 koji je pao u 7 sati i 37 minuta, a jedan od najpoznatijih slučajeva je i nestanak malezijskog zrakoplova MH370.

Broj 250

Ovaj se broj u Kini ne smatra samo nesretnim, već i uvredom. Na mandarinskom, on se izgovora kao "er-bai-wu" što znači imbecil. Porijeklo korištenja brojeva kao uvreda potječe iz antičke Kine kad su se još koristili bakreni novčići. Standardna mjera je bila 1000 novčića, a broj 500 ili polovica od toga odnosila se na nekoga ili nešto inferiorno, dok je 250 kompletno inferioran. U Kini se taj broj izbjegava do te mjere da je Gulfstream Aerospace poslovni avion promijenio ime u G280.

Broj 17

U Italiji se ovaj broj vidi kao nesretan i kao simbol smrti jer se rimskim brojkama piše XVII, što se može presložiti u "VIXI", što znači "Živio sam". Taj se natpis često može naći u rimskim grobnicama. Mitologija o nesreći broja 17 potječe još iz Biblije, gdje se kao početak velikog potopa navodi 17. veljače. Neke hotelske sobe u Italiji uopće nemaju sobu broj 17, a neki zrakoplovi tvrtke Alitalia nemaju 17. red.

Broj 0888 888 888

Bugarska mobilna tvrtka Mobitel ukinula je korištenje broja nakon što je u kratkom roku troje njihovih korisnika s brojem 0888 888 888 preminulo. Jedan od njih je i bivši direktor tvrtke, za kojeg se nagađa da ga je otrovao poslovni konkurent. Druga žrtva je bio lord Konstantin Dimitrov, kojeg su u Nizozemskoj ubili članovi ruske mafije. Treći čovjek koji je koristio taj broj je bio švercer drogom i glavešina u svijetu prodaje nekretnina, a nakon što je ubijen na cesti ispred restorana, broj je službeno ukinut te se ne dodjeljuje ni na zahtjev.

Broj 39

U Afganistanu se vjeruje u prokletstvo toga broja, a najviše se izbjegava u prijestolnici Kabulu. Prema mitu, navodno je jedan svodnik imao automobil s brojem 39 na tablici te je živio na adresi s kućnim brojem 39, a on mu je donio brutalnu smrt i mučenje prije toga. Postoje nagađanja da je 39 broj mržnje prema starom načinu računanja koji se zove abjad. Afganistanci ovaj broj izbjegavaju na tablicama, u telefonskim brojevima i u adresama. To seže toliko daleko da će se automobil s tim brojem na tablici prodati za upola manju cijenu, a ljudi koji imaju 39 godina neće to reći ako ih pitaju, već "imam još godinu do 40".

Posjeti Express