Zarada od crvenog tepiha: Zvijezde masno naplaćuju nošenje haljina

DPA/PIXSELL
Dodjele nagrada i filmski festivali prave su modne piste na kojima glumci, uz naravno dobru zaradu, reklamiraju modne dizajnere
Vidi originalni članak

Tijekom panel diskusije stilista na godišnjem Vulture festivalu u New Yorku, stilistica za celebrityje Jessica Paster odala je koliko vrhunske javne osobe mogu dobiti za nošenje dizajnerske haljine na crvenom tepihu. Četvrt milijuna dolara.

Više zvijezda zarađuje nego što mislimo, napominje Paster, te objašnjava kako brendovi plaćaju i zvijezdama i stilistima. Zvijezde mogu dobiti između 100.000 i 250.000 dolara, dok stilisti mogu zaraditi između 30.000 i 50.000.

Crveni tepih tako postaje prava poslovna prilika. Uostalom, "ako nekoj zvijezdi haljina savršeno stoji, te bi je ionako odabrala, zašto ne bi usput za to bila plaćena", pita Paster, jedna od 25 najpoznatijih stilistica Holywooda koja se ovim poslom bavi već 19 godina.

Crveni tepih, pogotovo kad je riječ o velikim eventima poput Oscara koji se dodjeljuje 28. veljače i gdje izvještavanje počinje nekoliko sati prije samog događaja, sjajna je prilika za propagandu dizajnera. Oscare je prošle godine, primjerice, pratilo 37 milijuna gledatelja, što znači da su zvijezde bile poput jumbo plakata za dizajnere taj dan, bili gledatelji toga svjesni ili ne. 

A podaci govore sami za sebe. Jer kako drugačije objasniti da nakon što je Gwyneth Paltrow nosila 40-karatnu dijamantnu ogrlicu Harryja Winstona na Oscarima 1998. godine, prodaja navedene 'ljepotice' sljedećeg tjedna 'skočila je do neba'.

Zato se celebrityji konstantno susreću s pitanjem: "Što nosite?", iako takva ispitivanja sve više idu na živce prosječnim gledateljima, kao i samim celebrityjima.

Zvijezde ne vole ni kad ih se previše detaljno ispituje o njihovoj odjeći. Cate Blanchett, koja se redovito nalazi na listama najbolje odjevenih osoba, bila je vidljivo iživcirana kad je na dodjeli nagrada 'Screen Actors' prošle godine snimatelj pokušao snimiti njezinu haljinu od pete do glave, pitajući ga: "Radite li to i dečkima?".

Njezina izjava odmah je urodila GIF-om koji se proširio internetom, ali i pokretom pod nazivom #AskHerMore, kojim se pokušalo potaknuti reportere da se usredotoče na pitanja o karijeri zvijezda, umjesto na odjeću.

Možda bi još zanimljivije od pitanja 'koga nosite' bilo: "Tko vam je platio da odjenete ovu haljinu?".  

Posjeti Express