"Zbog ljepote osjećala sam se moćno - kao nadčovjek"

Jens Kalaene/DPA/PIXSELL
Slavna manekenka i supermodel, otkrila je koji su joj ljudi dali najvažnije savjete za uspjeh
Vidi originalni članak

Čini se sasvim nemoguće da bi se supermodel mogao boriti s nesigurnošću, ali ja se, recimo, jesam. Kad sam prvi put čula termin 'supermodel', ta mi je riječ odzvanjala u glavi i davala mi snagu. 

Pretvaranjem u "nadčovjeka", dopuštajući sama sebi da prihvatim tu ulogu, bila sam u stanju živjeti izvan bilo kakvih samonametnutih ograničenja i ostvariti mnogo više nego što sam mislila da ću moći, kaže danas 47-godišnja Claudia Schiffer - supermodel koja je vrhunac slave doživjela 90-ih i početkom 2000-ih, s ukupno snimljenih više od 500 naslovnica za najuglednije svjetske modne magazine.

- Zato me modna industrija i dalje privlači iako sam u tom poslu više od 30 godina. Moda i ljepota u svom najčišćem smislu mogu vas osnažiti i pružiti vam osjećaj nadmoći, gotovo poput oklopa. Mogu vam omogućiti da definirate i redefinirate sebe ili dopustite da se određeni atributi još više istaknu.

No, više od osjećaja nadmoći potrebna nam je ponekad pomoć da pronađemo vlastitu svrhu, da ustrajemo izvan dvojbi i da budemo ono što mislimo da bi trebale biti, kaže modna ikona koja prema Forbesu danas posjeduje oko 65.000.000 dolara.

- Kad sam krenula u ovaj posao, Karl Lagerfeld mi je dao vrijedne savjete. Rekao mi je da moram uvijek biti svoja i da vjerujem svojim predosjećajima i instinktima, a ne da ispunjavam tuđe želje ili da budem ono što bi drugi željeli da jesam. Podsjeća me na Oscara Wildea i njegovu misao:"Budite svoji, svi drugi su već ionako zauzeti'.

Nesigurnost

- Sve dok nisam snimila svoju prvu naslovnicu, u svakom trenutku svoje dotadašnje karijere, mislila sam da će netko doći i reći mi da je moja karijera gotova. Ali mislim da, kad sam dokazala sama sebi da mogu uspjeti u nečemu što se nije zapravo blisko mojoj stvarnoj prirodi, razvila sam mnogo dublju otpornost i osjećaj samopouzdanja, kaže Claudia koja je zapravo htjela studirati pravo i zaposliti se u odvjetničkoj kancelariji svog oca. 

 U listopadu 1987., kad joj je bilo 17, u jednom klubu zapazio ju je Michel Levaton, tadašnji vlasnik Metropolitan Model Agency i odmah ju angažirao. Prvu naslovnicu snimila je za francusko izdanje časopisa Elle i nakon toga uspjeh je bio siguran.

- Zapravo ono što želim ovim tekstom je istražiti što to znači biti ikona, istodobno slaveći i diveći se ikonama s kojima sam surađivala tijekom svih ovih godina. 

Prilikom definiranja te riječi najvažniji je test vremena. Ne možete postati ikona, odnosno simbol nečega, preko noći. Također je mnogo je različitih načina da se postane slavan, a i ta slava može trajati vrlo kratko. Samo vam protok vremena može sa sigurnošću pokazati, kad se osvrnete za sobom, jesu li neka slika, osoba ili neki pokret ostavili trajni utjecaj na ljude, smatra svjetski poznata manekenka.  

Važni su ljudi

- Moja suradnja s njemačkom fotografkinjom i redateljicom Ellenom Von Unwerth sigurno je bila jedna od najvažnijih i sigurno je definirala moju karijeru. Ellen je u meni vidjela kvalitetu jedne Brigitte Bardot i uz mnogo zabave i humora uvukla me u tu ulogu, pomažući mi da otkrijem i taj dio svoje osobnosti, prisjeća se Claudia Schiffer. 

- Ona je i osoba koja mi je  pomogla da sebe ugradim u brend Guess Jeans i da zajedno gradimo identitet. Njihov usko priljubljeni jeans postao je sinonim za modu 80-ih i 90-ih.  krivulja traperica, među ostalim komada, postala je sinonim 80-ih i ranih 90-ih godina mode, baš kao i ja. Trenuci koji su, kroz različite fotografske leće mogli biti čak i voajeristički, zahvaljujući Ellen koja ih je ovjekovječila, ostali su lijepi i moćni.

- Bilo je to zlatno vrijeme mode, vrijeme prije digitalizacije, kad su fotografiranja trajala tjednima, a glumci ili glazbenici nisu bili samo zaštitno lice nekog brenda. To smo bili mi - stvarne osobe - supermodeli, fotografi i dizajneri.

Vizionari poput Gianni Versacea također su postavili nove standarde i formate modnih revija, hodanje njegovom modnom pistom i nastupi koje bi postavio, obavezno su bili udarna vijest na naslovnicama novina. Kako su se moda, glazba i umjetnost počeli mijenjati, njihov se utjecaj osjećao i izvan same industrije.

Simbolika trenutka

Sjećam se snimanja za sezonu proljeće-ljeto 1995. u Valentinovoj kampanji s američkim fotografom Arthurom Elgortom.

Koncept je bio inspiriran Fellinijevim filmom "La Dolce Vita", a ja sam igrala ulogu Sylvie. Život je imitirao filmsku umjetnost -  kroz rimske ulice slijedile su nas horde paparazza i televizijskih ekipa. U jednoj sceni na Velentinovom balkonu, trebala sam mahati okupljenoj masi. Ljudi su izvikivali moje ime, a ja sam im odmahivala. Fotografije s tog seta uspjele su dočarati moje emocije u jednom jedinstvenom trenutku zaustavljenom u beskonačnosti vremena, prepričala je Claudia Schiffer nezaboravno snimanje. 

I danas ima takvih trenutaka. Jedan od njih zbio se nedavno. Donatella Versace, Giannijeva sestra, ostala je vjerna svom pokojnom bratu, ali je i posao odvela na nove visine i obnovila jedan takav nezaboravni, simbolični trenutak.

U čast Giannia, ponovno je okupila Naomi Campbell, Cindy Crawford, Helenu Christensen, Carlu Bruni i mene i to za finale sajma proljeće-ljeto 2018. na Milanskom tjednu mode.

Držeći se za ruke, nas pet odjevenih u novu verziju poznatih haljina 'zlatnog lanca' po kojima je bio poznat Donatellin brat, hodale smo pistom uz zvukove pjesme 'Freedom' pokojnog Georgea Michaela. 

Kako je rekla, to je za nju bilo toliko moćno iskustvo koje je izazvalo erupciju emocija. U ovom slučaju - trenutak sam po sebi je imao uzvišeni značaj.

Posjeti Express