Ima dosadnu frizuru i bahata je, ali njezina moć ne slabi

BRENDAN MCDERMID/REUTERS/PIXSELL
Nakon tri desetljeća na tronu, Anna Wintour više nije 'samo' urednica Voguea, ona je institucija sama za sebe
Vidi originalni članak

Pet je američkih predsjednika odradilo svoje mandate (neki od njih i dvostruke), a urednica Anna Wintour nije se, piše britanski Guardian, pomakla sa svog mjesta glavne urednice američkog Voguea.

U ta tri desetljeća Wintour nije promijenila svoju uvijek popeglanu bob frizuru i velike sunčane naočale, ali je itekako promijenila svijet mode. 

"Njezin je Vogue mjesto gdje Beyoncé razgovara o svom podrijetlu, a Theresa May nosi kožnate hlače", piše Guardian o životnom projektu urednice koja je na glasu kao beskrajno moćna, ali ne pretjerano empatična i simpatična osoba. 

"Iako su nedavno posebno intenzivno "vrtjele" glasine da će Anna Wintour otići sa mjesta glavne urednice te da će "kraljica napokon abdicirati", izdavač Condé Nast objavio je izjavu kako će "Wintour ostati na svom uredničkom mjestu neodređeno dugo", piše Guardian o ženi koja je postala urbani mit i legenda, baš kao i silina anegdota vezanih uz njezin način rada.

Kada se o njoj govori svi koriste isključivo njezino ime, a nikada prezime, iako joj se nitko osim njezinog najužeg kruga ne obraća direktno. 

Wintour je veća od sezonskih trendova, a sama za riječ trend kaže da je "prljava riječ".

"Ona je ključni arhitekt estetike našeg doba, i u tome je tajna njezine "meke moći". Moć kao takva joj je uvijek bila važna jednako koliko i moda, a njezin je najveći utjecaj bio na odjeću koju vidimo na televizijskim ekranima i naslovnicama novina, ne na modnim pistama. Dva desetljeća prvih dama u šarenim kardiganima, milijun jarkih haljina koje nose novinarke i televizijske ličnosti, čitava nova generacija britanskog plemstva koja nosi uske kapute koji slijede linije tijela i cipele boje kože, to je sve Anna Wintour", piše The Guardian.

Njezin je pak osobni stil gotovo nepromijenjen tijekom godina, riječ je samo o nijansama, preferencijama u boji i dezenima.

"Neka vaš stil bude jedinstven vama, i prepoznatljiv drugima", rekla je jednom. 

Kada je toplo nosi majice zatvorenog dekoltea, i polukratkih rukavića koji ističu ruke koje "teše" svakodnevnim igranjem tenisa u pet ujutro s osobnim trenerom. Ispod toga je suknja, i Manolo Blahnik cipele potpetice srednje visine u boji bijele kave. Tijekom hladnog vremena, nosi kaput-haljinu, najčešće s remenom, s čizmama do koljena. 

Kategorički odbija nositi hlače. Ne boji se boja, printova i golemih sunčanih naočala ili blještećih komada nakita. Uvijek nosi samo najskuplju dizajnersku odjeću, bili to američki ili europski dizajneri. Amerikanci su joj svojedobno prigovarali kako je "previše europska", no i tome je uspješno odoljela. Za događaje poput Met Gala bala gotovo uvijek nosi Chanel, ponekada Gucci ili Pradu. Praktički je jedina moćna osoba u modnom svijetu koja se još uvijek nije odrekla i ogradila od pravog krzna.

Iako ih sama nikada ne nosi, na svoju prvu naslovnicu Voguea Lacroixovu je jaknu s mnoštvom dragulja uparila s trapericama koje od tada nisu izašle iz mode.

"Donji dio tog kompleta nije dobro stajao manekenki, pa sam se odlučila za traperice. To je zapravo bila čista slučajnost", iskrena je bila Wintour o svom "genijalnom" pothvatu.

Wintour nije, što je netradicionalno za svijet visoke mode, velika obožavateljica crne boje koja je, još uvijek, sinonim za šik i eleganciju.

"Crna loše izgleda u magazinima i na stranicama dućana", objasnila je jednom. 

Koliko je Wintour istinski moćna ilustrira i podatak da gotovo nikada, posebno ne na važnim događajima, ne nosi torbicu - u rukama ima samo svoj telefon. Poput Sheryl Sandberg u Davosu ili Gwyneth Paltrow na Goop događajima, piše Guardian, ona iza sebe ima ekipu ljudi koji se brinu za sve njezine potrebe. Osim toga, nije toliko prizemna da joj trebaju tričarije poput hrane, vode, šminke ili tampona.

Samo jedna u nizu stvari u kojima se "superžena" Wintour razlikuje od svih ostalih civila. Jedan je osmijeh ili pokret glavom, navodno, u stanju osuditi kolekciju na propast ili je vinuti u nebesa. Taj je pop-kulturni moment iskorišten i u stvaranju antiheroine Mirande Priestly u knjizi/filmu "Vrag nosi Pradu". Lik urednice je, autorica ne krije, bogato nadahnut svim mitovima i anegdotama o Anni Wintour.

Wintour je svoj lik i djelo uklesala u tkivo pop-kulture i kroz čitav niz dokumentaraca, pa i pojavljivanjima u filmovima "Zoolander 2" i "Oceanovih 8". Alfa ženku zaista ne poznaju i ne prate samo oni koji pobožno gledaju revije sa njujorškog Fashion Weeka gdje će se pojaviti i ovaj tjedan, ona je širi fenomen, a time je i njezin utjecaj zapravo veći od samog Voguea, modne insititucije kojoj je na čelu.

Posjeti Express