Vruća marina na Jadranu: Raj za superjahte
Bogati jahtaši na Mediteranu imaju doista širok izbor marina gdje mogu pristati u svojim luksuznim jedrilicama. Neki su spremni platiti čak 100.000 eura za tjedan dana života u luksuznom plovilu. Oni najbogatiji grade superjahte u Europi kako bi dio godine živjeli na toplom Mediteranu, a kasnije se prebacili u Aziju ili negdje na Pacifik.
Usprkos žestokoj konkurenciji s Cipra, Malte ili španjolskih Baleara, jedna samozatajna marina iz Crne Gore pokazuje da je moguće i velikima konkurirati na njihovom terenu.
Rast broja gostiju
Sve je počelo jednom izložbom u Singapuru prije dvije godine. Nekoliko ljudi ostalo je iznenađeno zašto crnogorska Porto Montenegro izlaže na jednoj tako udaljenoj izložbi. Peter Munk, većinski dioničar vlasnika marine Porto Montenegro, Montport Capitala, tada je rekao da azijsko-pacifičko tržište nudi ogroman prostor za rast. Naime, sve više jahtaša iz tog dijela svijeta dolazilo je na Mediteran i oni su htjeli biti spremni za doček novih klijenata.
Prošle godine osvojili su nagradu najbolje marine za superjahte, a za 2017. godinu su opet nominirani. Nagrade će biti objavljene u siječnju iduće godine na Londonskom sajmu nautike.
Najveći događaj zasigurno je bio ovogodišnji početak gradnje vezova za novu generaciju gigajahti dugih do 250 metara. Kako piše Luxeo, Porto Montenegro već ima 450 vezova za jahte do 180 metara i ova gradnja će ih svrstati među najveće marine na svijetu. Trenutačno najveća jahta na svijetu duga je 180 metara, ali budući da se sve veće jahte približavaju izlasku na tržište, Crnogorci će biti spremni i za njih.
Hrvatska marina
Najveća hrvatska marina, ACI Marina u Splitu, može prihvatiti jahte duge do 90 metara.
Munk je ove godine sudjelovao i na sajmu nautike u Dubaiju gdje je hvalio sve posebnosti Porto Montenegra. Pohvale su očito imale učinak zato što su nedavno državni investitori iz Dubaija odlučili se na kupovinu Porto Montenegro Marine i hotela. Bogati šeici već godinama ulažu u turizam diljem svijeta i kupili su udjele u hotelima od Washingtona do Cape Towna.
Osim 450 već izgrađenih pristaništa, planirana je gradnja još 400 vezova, a očekuje se i gradnja ostale infrastrukture na 280.000 kvadratnih metara. Izgrađen je i luksuzni Regent Hotel s pet zvjezdica, a priča se da većina prihoda od najma soba u hotel se slijeva u marinu. Porto Montenegro postaje privlačna i kao cjelogodišnje pristanište zato što gostima nude gorivo oslobođeno svih davanja te niske stope poreza za najam brodova. Jedan jahtaš, koji svoje 69 metara dugo plovilo drži u Monaku, kaže da je po svemu usporedivo s Portom Montenegro.