Baterije su planule - zato se zapalio Hammondov auto

Twitter
Što se zapravo dogodilo? Mnogi samoprozvani "stručnjaci" sa svoga znanstvenog a ne praktičnoga gledišta zadiru u samu fiziku, kemiju ili tko zna što baratajući čak i krivim činjenicama...
Vidi originalni članak

Prevelika brzina pri ulasku u desni zavoj glavni je uzrok nesreće Richarda Hammonda, koja je završila više nego sretno. Najveća šteta desila se na više od milijun eura vrijednom automobilu kojim je upravljao i koji je nepovratno "otišao u dim". Rekli bi Maratonci "od njega nišu ostali ni dugmići".

Prilikom prevrtanja na krov tekućina je najvjerojatnije iscurila i u baterijskom se sklopu stvorila visoka temperatura koja je uzrokovala požar. Jednostavno - baterije su planule...

Što se zapravo dogodilo? Mnogi samoprozvani "stručnjaci" sa svoga znanstvenog a ne praktičnoga gledišta zadiru u samu fiziku, kemiju ili tko zna što baratajući čak i krivim činjenicama. Stvar je zapravo vrlo jednostavna. Kao jedan od rijetkih Hrvata koji je imao priliku sjesti i provozati se u hrvatskom električnom superautomobilu, nadaleko i naširoko poznatome Conceptu_One, naravno s Matom Rimcem za upravljačem, mislim da sam prilično kompetentan da vam prenesem dio svoga mišljenja. Dakle, taj auto je pravo tehnološko čudo.

Za njegovu konstrukciju upotrebljeni su najsuvremeniji materijali poput chrome-molybden cijevi za izradu njegove šasije, odnosno - kako bismo laički rekli - taj automobil nema samonoseću karoseriju tj. platformu kao konvencionalni automobili nego su svi njegovi pokretni i nepokretni dijelovi ovješeni ili pričvršćeni na tu konstrukciju.

Slično kao u trkaćih bolida. Sve je uokvireno i ojačano posebnim konstrukcijama od odlijeva kompozitnih materijala poput karbonskih vlakana i kevlara. Kočnice su također izrađene od kombinacije keramike i ugljičnih vlakana. Dakle, taj je automobil daleko sigurniji prilikom sudara nego bilo koji serijski auto. Samo zbog toga je zvijezda Grand Toura prošla bez ozbiljnijih ozljeda prilikom izlijetanja!

No zašto tako sretno nije prošao i automobil kojim je upravljao? 

Rimčev Concept_One kojim je poznati testni vozač upravljao zaista nije igračka kojom se svatko može igrati. Snaga toga cestovnog superautomobila je 1080 KS, a u nekim slučajevima može iznositi i preko 1200, kao u modelu u kojemu sam se ja vozio. Možda se tom snagom isticao i testni automobil Grand Tour, no to nam nažalost nije poznato. Nije ni pretjerano važno, jer riječ je o jednom od najsnažnijih sportskih auta na svijetu, koji je iza sebe (bar što se ubrzanja tiče) ostavio vrhunske "sportaše" poput hibridnih LaFerrarija i Porschea 918 Spyder.

Posjeti Express