Efekt WhatsAppa: Stvorilo se tržište instant poruka vrijedno milijarde dolara

DPA/PIXSELL
Čak je i ugledni Forbes izašao s naslovom: "Budala ili genije?" što samo pokazuje koliko se tada taj poslovni potez smatrao sumanutim
Vidi originalni članak

Kada je Facebook prije godinu dana najavio da kupuje WhatsApp svi su se pitali zašto Mark Zuckerberg to radi. Čak je i ugledni Forbes izašao s naslovom: "Budala ili genije?" što samo pokazuje koliko se tada taj poslovni potez smatrao sumanutim. Naravno, nije stvar bila samo u činjenici da Facebook kupuje startup kompaniju s 55 zaposlenih, već i u tome da je Zuckerberg na stol stavio nevjerojatnih 19 milijardi dolara. Do zaključenja posla u listopadu cijena je mrvicu i narasla, tako da je WhatsApp došao u vlasništvo Faceboka za 22 milijarde.

Drugim riječima, Facebook je tadašnjih deset posto svoje tržišne vrijednosti uložio u slanje sms poruka preko interneta. Bila je to akvizicija naspram koje je kupnja Instagrama za milijardu dolara izgledala poput plaćanja runde pića na afterwork partyju.

O razmjerima ovog 'deala' i danas se govori, a Mashable je razgovarao s investitorima i osnivačima sličnih servisa, koji tvrde da je ta kupnja pokazala kolika je isplativost ulaganja u instant messaging i koliko ta industrija zaista vrijedi.

Slični servisi također su imali koristi od Zuckerbergovog riskiranja s WhatsAppom, pa je tako primjerice Tango, još jedan instant messaging servis samo mjesec dana nakon te akvizicije uspio dobiti investitore koji su uložili 280 milijuna dolara.

Servis KIK je pak dobio investitora koji je uložio 38 milijuna dolara i svi oni ističu kako se to nikada ne bi dogodilo da Zuckerberg nije posegnuo duboko u svoj novčanik i kupio WhatsApp.

Eric Setton, suosnivač Tanga je istaknuo kako im je ta financijska injekcija omogućila da unaprijede svoju uslugu, a pohvale za sve što su napravili dobivaju svaki dan od svojih korisnika.

No, WhatsApp efekt imao je daleko veće rezulate – prošle godine su investicije u instant messaging kompanije narasle za 400 posto i ukupno su iznosile 1.4 milijarde dolara. Tango i Snapchat su najviše profitirali, ali i nekoliko 'malih' igrača na tržištu.

Negdje u isto vrijeme Rakuten je kupio Viber za tada zaista 'sitnih' 900 milijuna dolara, zatim se Kakao spojio s Daumom, a pozicija svih sličnih servisa naglo je pojačna, naročito WhatsAppa i Facebook Messengera.

U međuvremenu su se pojavili investitori koji su 'napumpali' Snowball, TalkSpace, CoTap i Yammer, te tako stvorili potpuno novo tržište koje danas, da nije bilo Zuckerbergove akvizicije od prije godinu dana, zasigurno ne bi postojalo, barem ne u ovakvim razmjerima.

Posjeti Express