Jedini avion na svijetu koji može preživjeti nuklearni rat
U slučaju nekog strašnog rata, nuklearne katastrofe ili nečeg sličnog, svi se pitaju gdje bi se mogli sakriti, i kako preživjeti. Jedno od najsigurnijih mjesta na svijetu sigurno bi bio i "avion sudnjeg dana", tj. US Air Force E-4B.
Taj poseban model aviona sadrži 18 ležajeva, šest kupaonica, konferencijsku sobu, sobu za brifinge, galeriju, prostorije za osoblje i sobe za voditelje. Ovaj model E-4B zapravo je modificirana verzija Boeinga 747. Unutrašnji dizajn opisuje kao utilitaristički i moderni, s manje prozora i antiknim elektroničkim sistemom. Kako je jedan član posade naglasio u zrakoplovu nema digitalnih zaslona osjetljiv na dodir, već se umjesto toga koriste analogni instrumenti. U slučaju nuklearnog rata upravo ovakva tehnologija bila bi puno sigurnija od digitalne, koja bi se oštetila prilikom nuklearne eksplozije. Analogna tehnologija manje je osjetljiva na ovu vrstu napada, piše IflScience.
Ima tri razine, četiri masivna motora i dovoljno mjesta za posadu od 112 ljudi. Ovaj avion u zraku može ostati sedam dana, u komadu, a gorivo može puniti u letu, uz pomoć druge letjelice. Na vrhu aviona je kupolasta struktura u kojoj se nalazi 60 satelitnih uređaja, tanjura i antena, s pomoću kojih se održava komunikacija sa brodovima, podmornicama, zrakoplovima, i fiksnim telefonskim linijama, i to bilo gdje na svijetu. Ostatak njegovih, vjerujemo impresivnih mogućnosti je strogo povjerljivo.
Sretni i ponosni vlasnik ove letjelice je ministarstvo obrane, a nedavno ga je koristio ministar obrane Patrick Shanahan, prilikom svog tjednog putovanja u Aziju.
"Avion je zapravo leteći komandni centar. I uvijek je u centru zbivanja", rekao je glasnogovornik Pentagona. Ministar ima pristup i svim povjerljivim komunikacijskim sistemima u zrakoplovu, i uvijek zna sve što se događa.
U američkoj zračnoj floti trenutačno se nalaze četiri ovakva aviona i svi su u stanju potpune pripravnosti, spremni poletjeti odmah. Tornado iz 2017. godine na tri je mjeseca onesposobio tri aviona.
Ovi avioni sudnjeg dana u zraku su od 1980. godine, a u mirovinu bi trebali otići 2039. godine.