Košta 100 milijuna dolara, nov je, ali će ga baciti u smeće
Putnički zrakoplovi ne bi trebali izvoditi vratolomije i potpuno je razumljivo ako vas hvata nervoza pri samom pogledu na prevrnuti Boeing. Ovaj Boeing ipak je malo različit.
737 MAX prvi je novi zrakoplov američkog zračnog giganta u drugom stoljeću postojanja, ali prije nego što uđe u komercijalnu upotrebu, mora impresionirati pilote i direktore Boeinga. 737 najprodavaniji je model putničkog zrakoplova, ali tvrtka iz Seattlea mora nastaviti unapređivati svoju ponudu.
Zato su i izgradili 737 MAX, troši 14% manje goriva i čak 40% je tiši od zrakoplova na odlasku. Međutim, prije nego prvi putnice kroče u 737 MAX, on mora proći iznimno rigorozna testiranja.
Europski rival AirBus A310neo će pružiti oštru konkurenciju i na 737MAX počiva čak i cijela budućnost kompanije.
MAX je prvi put napustio čvrsto tlo u veljači, a pratio ga je pljesak razdraganog mnoštva. Pilot Ed Wilson kaže da je nježno letio, čak ni kotače nije podigao kako bi bio spreman na slijetanje u svakom trenutku.
"Bili su to napeti trenuci", priča Wilson za Wired.
Ovih dana, daleko od očiju publike, piloti su revno prionuli na posao. Boeing im je dao četiri 737 MAX, postavili su mnoštvo instrumenata i počeli su s testiranjem. Piloti se trude premašiti maksimalnu brzinu, lete skroz do Bolivije zbog testiranja, a čak i namjerno ostavljaju dijelove zrakoplova u hangaru da bi testirali kako se zrakoplov ponaša u tako ekstremnim uvjetima.
Što sve piloti rade Boeingu kako bi ga pokušali pokvariti, možete vidjeti na snimci u nastavku.
Boeing 737 MAX dolazit će u nekoliko izvedbi, a najveća će moći prevesti do 220 putnika u relativnoj udobnosti. Možda i najprivlačnije mnogim kompanijama diljem svijeta je činjenica da može letjeti više od 7.000 kilometara što bi omogućilo iznimno duga putovanja. Veliki problem 737 MAX predstavlja činjenica da je AirBus već počeo s isporukama konkurentnog A320neo, a bez obzira na kašnjenja u proizvodnji europskog zrakoplova, pred MAX-om je težak posao.