Nisu tako napredni: Otkrivena najmračnija tajna svih millennialsa
Današnji mladi ljudi punom parom kreću u izgradnju karijera, ali njihov nedostatak osnovnog tehnološkog znanja plaćaju - njihovi šefovi. Da, dobro ste pročitali. Unatoč tome što su odrastali doslovno sa svijetom na dlanu (točnije, internetom, ali dođe vam na isto), ovi tzv. 'digitalni starosjedioci' imaju manjkavo znanje koje nije vidljivo sve do trenutka kad sjednu za uredski stol.
"Većina mladih navikla je koristiti društvene mreže i dopisivati se kako bi komunicirali i surađivali s drugima. Ali nisu baš morali koristiti mail (pogotovo službeni) ili tablice u Excelu", izjavio je Chris Pope, direktor strategija u firmi za tehnološke servise - ServiceNow.
Na žalost millennialsa, programi poput Outlooka i Excela predstavljaju tehnologiju na koju se i dalje oslanja većina kompanija, kako u Americi tako i u Europi. Sjajna stvar je kad znate kako naručiti auto, rezervirati stol ili poslati rođendanski poklon uz pomoć palca, ali ovakvo jednoslojno iskustvo nije nešto što će biti nužno potrebno na većini radnih mjesta i čime ćete oduševiti poslodavca.
"Većina njih se prvi put susreće s ovim uobičajenim alatom tek kad počnu raditi i tad su prisiljeni promijeniti način rada, kako bi se bolje snašli u poslovnom okruženju i kako ne bi kaskali za drugima. Na mnogo načina, oni kao da idu unatrag, jer uče kako koristiti manje učinkovitu tehnologiju na poslu, od one kojom se služe u privatnom životu", objašnjava Pope.
Nisu na 'ti' ni s Googleom
Tehnološki problemi millennialsa nisu ograničeni tek na funkcije kao što su mailovi i kreiranje tablica. Istraživanja su pokazala da mnogo mladih ljudi ne zna ispravno koristiti ni Google. Jedno istraživanje među studentima otkrilo je da tek sedam od njih 30 zna provesti pravilnu pretragu na Googleu.
"Kad pričamo o pronalasku i procjeni izvora u internetsko doba, studenti nisu nimalo uspješni", pisalo je u jednom članku na tu temu.
A činjenica da se ne znaju služiti uobičajenim alatom nužnim za osnovno poslovanje i administrativne poslove pokazala se i kao velik trošak za poslovođe. Istraživanje koje je proveo ServiceNow, na više od 900 menadžera, otkrilo je da američke tvrtke troše 575 milijardi dolara godišnje na administrativne pogreške. A one se međusobno prožimaju s drugom administracijom.
Menadžeri troše u prosjeku 15 sati tjedno na administrativne poslove, od traženja i praćenja tehničke podrške do predaje online narudžbenica. Izvršavanje ovih zadataka često djeluje kao posao bez završetka, te obično znači da za jednu stvar trebate kontaktirati veći broj ljudi. Takvi poslovi najčešće padnu u ruke upravo mlađih zaposlenika, jer se njima nitko ne želi zamarati, pa je itekako važno da posao obave kako treba.
Zanimljivo je da millennialsi provode čak i više vremena obavljajući administrativne poslove od generacije njihovih roditelja, što im dođe kao svojevrsna kozmička pravda budući da su naučili da im inače sve ide puno brže nego njihovim 'starcima', piše Time.