Rat na netu oko 'točnog' cheesburger emoticona
Ova svađa nalikuje na onu s koje strane se otvara tvrdo kuhano jaje. Ovaj put riječ je o cheesburgeru, za koji svatko smatra da svi znaju kako izgleda. A onda je prošlog tjedna baš oko toga krenuo žestoki sukob po društvenim mrežama. Sporno je postalo pitanje ide li list sira iznad ili ispod komada mesa. Sve je počelo kad je danski medijski analitičar Thomas Baekdal otkrio da Apple i Google, kao i za još niz drugih stvari, i za cheesburger imaju različite emoje.
Apple je sir postavio iznad komada kosanog mesa, a Google je stvar postavio obrnuto. I onda je Baekdal to objavio na Twitteru. Njegov tweet u rekordnom je vremenu podijeljen nekoliko tisuća puta, a o razmjerima sukoba svjedoči i to što se po ovoj temi na istoj platformi oglasio i sam generalni direktor Googlea Sundar Pichai.
"Pustit ćemo sve čime se trenutno bavimo i oglasit ćemo se o ovome u ponedjeljak ukoliko se narod bude mogao složiti oko ispravnog načina", napisao je. Ako mu je namjera bila smiriti sukobe, bio je to totalni promašaj. Ako je htio samo potpaliti atmosferu, bio je to pun pogodak.
Ovo nije prvi put da su se emotikoni našli u središtu rasprava. A za razliku od ovog puta, kad je stvar u dobroj mjeri trivijalna, nekada su prijepori bili vrlo ozbiljne prirode. Prije nešto manje od tri godine Apple se oglasio oko toga što su smajliji u pravilu predstavljeni tako da prikazuju ljudsko lice svijetle boje kože, pa je kompanija odlučila nešto napraviti po tom pitanju. Google je intervenirao prošle godine, i to na inicijativu dijela svojih radnika koji su zahtijevali da emotikoni s likovima policajaca i liječnika dobiju i svoje ženske varijante.