Razotkriveni mitovi o najpoznatijoj internetskoj firmi
1. Google je tvrtka za pretraživanje
Premda je tražilica njihov primarni proizvod, te se naziv toliko koristi u svrhu pretraživanja interneta da je ušao u rječnike, imaju oni i drugih poslova. Da, istina je da gotovo sve novce Google dobiva prodajom oglasa koji su povezani s tražilicom, ali imaju oni i pothvate poput samoupravljajućih automobila i balona koji dostavljaju povezanost s internetom.
Njihov dugoročni plan je da postanu tvrtka koja se bavi umjetnom inteligencijom. Već su osnovali istraživačku ekipu koja se bavi tom tematikom i zaposlili su stručnjaka iz tog područja: Raya Kurzweila, koji vjeruje da će do 2045. godine ljudi biti spojeni s kompjuterima.
Googleova nedavna akvizicija s britanskom tvrtkom DeepMind, jednom od najrazvijenijih prodavaonica umjetne inteligencije na svijetu, koja je ujedno i osma najjača robotska tvrtka na svijetu, dovoljno govori o tome u kojem smjeru ide Google.
Sve se ovo odvija u Google X-u, tajnom istraživačkom laboratoriju u kojem radi nekoliko stotina ljudi, što je naizgled mali zalogaj za tvrtku koja zapošljava 53.600 ljudi. Iako Google nije jedina tvrtka koja se bacila u pokušaj razvoja umjetne inteligencije, budući da sličan tim posjeduje i Facebook, ona je jedna od rijetkih koja posjeduje dovoljno znanja i resursa da umjetnu inteligenciju eventualno učini stvarnošću.
2. Google Glass naočale su bile potpuni promašaj
Naslovi su nas izvještavali o tome kako je riječ o jednom od najvećih neuspjeha giganta, pogotovo nakon što je Google obavijestio javnost da prestaje s prodajom svojih 1.500 dolara skupocjenih naočala. Kao proizvod za potrošače, Google Glass je bio preskup, neučinkovit i ružnjikav.
Ali ne bi ih trebalo mjeriti tek prema komercijalnom uspjehu, jer Google je na ovaj proizvod gledao tek kao na eksperimet - način kako proučiti nosivo malo računalo i steći sjajna iskustva koja će im pomoći u daljnjem razvoju. Nosivi uređaji će s vremenom postati velika stvar na tržištu, samo čekajte.
3. Google je vodeća sila po pitanju raznolikosti u Silicijskoj dolini
Tvrtka je ušla u vijesti nakon što su objavili podatke o svojoj radnoj demografiji u svibnju 2014. godine, što je potaklo Facebook i Yahoo da slijede njihov primjer. Interno, Google je uveo radionice na kojima se radnike uči o 'nesvjesnoj pristranosti', te su, od 2010. nadalje, donirali milijune grupama koji pokužavaju žene i djevojke zainteresirati za rad u IT sektoru. U veljači su pak najavili da će dati 775.000 dolara CODE2040 - organizaciji koja pokušava pomoći da se istoj industriji pridruži više Afroamerikanaca i Latinoamerikanaca.
No Google napominje da su i dalje miljama od mjesta gdje bi željeli biti, jer iako se žele ustoličiti kao vodeća tvrtka po pitanju raznolikosti, još im u priličnoj mjeri manjka promoviranih žena i manjina.
Ostatak teksta pročitajte u The Washington Postu.