Solarni zrakoplov poletio iz Egipta na posljednju dionicu leta oko svijeta
Zrakoplov na sunčevu energiju Solar Impulse 2 napustio je Egipat u nedjelju i krenuo na posljednju dionicu puta oko svijeta koji je prevalio bez kapi goriva. Solar Impulse 2 poletio je u noći iz Kaira prema posljednjoj destinaciji Abu Dabiju, a očekuje se da će let trajati između 48 i 72 sata. Zrakoplovom, koji je svoje putovanje počeo u Abu Dabiju u ožujku 2015., upravljaju na smjenu Švicarci Andre Bertrand Piccard i Andre Borschberg, u sklopu kampanje promicanja tehnologija koje koriste čistu energiju.
"Putovanje oko svijeta završava u Abu Dabiju, ali ne i projekt", rekao je Piccard za Reuters nekoliko dana prije polijetanja. Solar Impulse leti bez kapi goriva, njegova četiri motora isključivo rade na sunčevu energiju, koju prikuplja 17.000 solarnih ćelija u krilima. Zrakoplov, s trupom od ugljičnih vlakana, rasponom krila većim od Boinga 747 i težinom prosječnog obiteljskog automobila, može letjeti na visini oko 8500 metara i to brzinom od 55-100 kilometara na sat.
"Ovaj je projekt velika promocija korištenja čiste tehnologije širom svijeta i njegova je ostavština da je stvorio međunarodnu zajednicu poklonika", kazao je Piccard.
Prošli tjedan avion na sunčev pogon sletio je u Egipat, predzadnju postaju svoga puta. Pošto je preletio slavne piramide u Gizi, zrakoplov se spustio u zračnu luku Kaira u 7 sati po srednjoeuropskom vremenu nakon 3.745 kilometara prijeđenih u 48 sati i 50 minuta, navodi se u priopćenju.
"Bilo je fantastično, sve je proteklo sjajno", rekao je Borschberg (63).
Borschberga je u Kairu dočekao Piccard s kojim se već više od godine dana izmjenjuje za komandnom pločom Solar Impulsea 2 i koji će idućih dana upravljati zrakoplovom na posljednjoj etapi do Abu Dabija. Dana 23. lipnja, Solar Impulse 2 je sletio u Sevilju na jugu Španjolske nakon prvog transatlantskog leta bez kapi goriva.
"Odmori su nam kratki od 20 minuta. Vježbamo u cockpitu pola sata, ujutro i poslije podne, inače nakon nekoliko dana ne bismo mogli micati rukama i nogama", objasnio je novinarima u Kairu Piccard koji potječe iz obitelji znanstvenika i izumitelja. Njegov djed Auguste nadahnuo je belgijskog crtača stripa Hergéa za lik profesora Tournesola u seriji stripova o Tintinovim pustolovinama.
"Kad ste nekoliko dana u zraku, čini vam se da ste u filmu znanstvene fantastike: gledate Sunce, vaši motori rade iz dana u dan bez goriva i mislite si, pa to je čudo, no danas je to stvarnost", rekao je.
Kabina Solar Impulsea 2 opremljena je bocama kisika kako bi pilot mogao disati. Cockpit je prekriven izolirajućom pjenom da bi se ublažile vanjske temperature pri letu koje se kreću između +40 i ‐40 stupnjeva Celzijevih. Zahvaljujući kamerama postavljenima u kabinu, na repu i krilima putem interneta može se izravno pratiti putovanje Solar Impulsea kojim se želi promicati korištenje obnovljivih izvora energije.
"Počeo sam sanjati o ovome projektu prije 17 godina, 1999. kad je moj balon na topli zrak sletio u Egiptu, i sada, nakon 17 godina poletio sam na istom mjestu gdje je balon sletio", kazao je Piccard.