Solarni zrakoplov poletio iz Egipta na posljednju dionicu leta oko svijeta

Charles Barilleaux
Solar Impulse leti bez kapi goriva, njegova četiri motora isključivo rade na sunčevu energiju, koju prikuplja 17.000 solarnih ćelija u krilima
Vidi originalni članak

Zrakoplov na sunčevu energiju Solar Impulse 2 napustio je Egipat u nedjelju i krenuo na posljednju dionicu puta oko svijeta koji je prevalio bez kapi goriva. Solar Impulse 2 poletio je u noći iz Kaira prema posljednjoj destinaciji Abu Dabiju,  a očekuje se da će let trajati između 48 i 72 sata. Zrakoplovom, koji je svoje putovanje počeo u Abu Dabiju u ožujku 2015., upravljaju na smjenu Švicarci Andre Bertrand Piccard i Andre Borschberg, u sklopu kampanje promicanja  tehnologija koje koriste čistu energiju.

"Putovanje oko svijeta završava u Abu Dabiju, ali ne i projekt", rekao je Piccard za Reuters nekoliko dana prije polijetanja. Solar Impulse leti bez kapi goriva, njegova četiri motora isključivo rade na sunčevu energiju, koju prikuplja 17.000 solarnih ćelija u krilima. Zrakoplov, s trupom od ugljičnih vlakana, rasponom krila većim od Boinga  747 i težinom prosječnog obiteljskog automobila, može letjeti na visini oko 8500 metara i to brzinom od 55-100 kilometara na sat.

"Ovaj je projekt velika promocija korištenja čiste tehnologije širom svijeta i  njegova je ostavština da je stvorio međunarodnu zajednicu poklonika", kazao je Piccard.

Prošli tjedan avion na sunčev pogon sletio je u Egipat,  predzadnju postaju svoga puta. Pošto je preletio slavne piramide u Gizi, zrakoplov se spustio u zračnu luku Kaira u 7 sati po srednjoeuropskom vremenu nakon 3.745 kilometara prijeđenih u 48 sati i 50 minuta, navodi se u priopćenju.

"Bilo je fantastično, sve je proteklo sjajno", rekao je  Borschberg (63).

Borschberga je u Kairu dočekao Piccard s kojim se već više od godine dana izmjenjuje za komandnom pločom Solar Impulsea 2 i koji će idućih dana upravljati zrakoplovom na posljednjoj etapi do Abu Dabija. Dana 23. lipnja, Solar Impulse 2 je sletio u Sevilju na jugu Španjolske nakon prvog transatlantskog leta bez kapi goriva.

"Odmori su nam kratki od 20 minuta. Vježbamo u  cockpitu pola sata, ujutro i poslije podne, inače nakon nekoliko dana ne bismo mogli micati rukama i nogama", objasnio je novinarima u Kairu Piccard koji potječe iz obitelji znanstvenika i izumitelja. Njegov djed Auguste nadahnuo je belgijskog crtača stripa Hergéa za lik profesora Tournesola u seriji stripova o Tintinovim pustolovinama.

"Kad ste nekoliko dana u zraku, čini vam se da ste u filmu znanstvene fantastike: gledate Sunce, vaši motori rade iz dana u dan bez goriva i mislite si, pa to je čudo, no danas je to stvarnost", rekao je.

Kabina Solar Impulsea 2 opremljena je bocama kisika kako bi pilot mogao disati. Cockpit je prekriven izolirajućom pjenom da bi se ublažile vanjske temperature pri letu koje se kreću između +40 i ‐40 stupnjeva Celzijevih. Zahvaljujući kamerama postavljenima u kabinu, na repu i krilima putem interneta može se izravno pratiti putovanje Solar Impulsea kojim se želi promicati korištenje obnovljivih izvora energije.

"Počeo sam sanjati o ovome projektu prije 17 godina, 1999. kad je moj balon na topli zrak sletio u Egiptu, i sada, nakon 17 godina  poletio sam na istom mjestu gdje je balon sletio", kazao je Piccard. 

Posjeti Express