Što hrvatski startupi mogu naučiti od Bakićeve STEM kampanje?

express
U prvom danu su ostvarili glavni cilj, prikupili su gotovo pet puta više novca, a u svojoj kampanji ne prodaju neki opipljivi proizvod, već ulažu u budućnost naše djece
Vidi originalni članak

Zahvaljujući iznimnom uspjehu crowdfunding kampanje STEM revolucija, već od jeseni u hrvatskim bi školama mogla početi stasati nova generacija djece koja će učiti uz najmodernije tehnologije i razvijati nova znanja i vještine prilagođene 21. stoljeću. 

Micro:Bit kampanja inicijative Croatian Makers, predvođene Nenadom Bakićem, pokrenuta je na Indiegogo platformi, a u samo jednom danu prikupili su planiranih 60.000 dolara. Akciju su podržale brojne domaće IT kompanije, novac je nastavio pristizati i kampanja koja želi preskočiti državu i sama dati zamah STEM revoluciji u školama, već je prikupila 1,91 milijun kuna. Do kraja kampanje ostalo je još šest dana, a nakon što su preskočili i završnih 250.000 dolara, preostali iznos odlučili su potrošiti na nagrađivanje edukatora koji će biti uključeni u projekt. 

Cifra koju su prikupili daleko premašuje najuspješniju kampanju u prošloj godini, ali se i približila ukupnom iznosu svih crowdfunding kampanja iz 2016. godine. Naime, lani je najviše (193.015 dolara) prikupio Vitastiq 2, dok preostale kampanje nisu prešle ni 17.000 dolara. Za razliku od većine uobičajenih kampanja u kojima se novac prikuplja za konkretan proizvod, ovdje su ljudi davali podršku za uređaj koji će dobiti djeca, ali naravno, više je razloga za ovako velik uspjeh kampanje.

"Nenad Bakić je dokazani dugogodišnji filantrop koji ima veliko iskustvo sa prikupljanjem donacija i uključivanjem aktera u društveno korisne aktivnosti. Drugo, IRIM (Institut za razvoj i inovativnost mladih) već dvije godine radi na promociji STEM- a i robotike na području cijele Hrvatske čime je napravljena ogromna zajednica kojoj je iznimno stalo da se aktivnosti nastave i šire. Treće, kampanja dolazi u ključnom trenutku kada je manje-više svima jasno da se od kurikularne reforme odustalo. I četvrto, Bakić je i prije nego je crowdfunding kampanja započela dobio podršku vodećih ljudi startup i IT zajednice", rekao je Hrvoje Hafner s portala Crowdfunding.hr

Hafner naglašava da su pokretači kampanje bili dobro pripremljeni, a tijekom cijele akcije su dobro iskoristili i mogućnost komuniciranja tzv. strech odnosno dodatnih ciljeva koji su im omogućili da redovito budu medijski prisutni. Iako, dodatni ciljevi kako su ih definirali nisu stvarali novu vrijednost za projekt.

"Čini mi se da je glavni pokretač kampanje Bakićev osobni Facebook profil sa kojeg agresivno, ponekada i par puta dnevno, promovira kampanju", rekao je Hafner.

No, kao glavnu poruku svim startupima koji bi u ovoj godini mogli pokrenuti kampanju za financiranje projekata, naglašava da rad na svom projektu trebaju učiniti vidljivim i prije nego se sama kampanja pokreće. 

"Vrlo je važno osigurati podršku ključnih ambasadora projekta i kampanje koji će vam dati legitimitet kada kampanja krene", dodao je.

Posjeti Express