Svoju sreću Uber traži i s biciklima
Korisnici Ubera uskoro će među njihovim uslugama moći odabrati i uslugu prijevoza električnim biciklima, i tako umjesto vožnje u automobilu, pedalirati e-biciklom. Uber je naime kupio američku tvrtku Jump koja se bavi iznajmljivanjem bicikala.
Tvrtka čije je sjedište u New Yorku, svojim korisnicima omogućuje unajmljivanje električnih bicikala putem aplikacije, te ostavljanje bicikla bilo gdje, bez potrebe da se vraćaju na određenu lokaciju. Uber se već ranije povezao s istoimenom tvrtkom u San Franciscu. Ulazak i na ovo tržište objašnjavaju potrebom da svojim korisnicima omoguće izbor, u tom trenutku, i pronađu si najpovoljnije prometno rješenje, bio to Uber automobil, bicikl, podzemna ili nešto drugo.
Tržište iznajmljivanja bicikala u konstantnom je porastu, vrijedi 3,6 milijardi dolara s godišnjim porastom od oko 20 posto, piše BBC.
"Uber želi osigurati svoje mjesto na ovom brzorastućem području. Priprema se za vrijeme kada ljudi više neće imati toliko automobila. Autonomna vozila polako ulaze u gradove, pa nas vjerojatno čeka budućnost u kojoj automobil neće biti potreban. Možda ćete poželjeti koristiti Uberov taksi i završiti svoje putovanje na biciklu. Oni zapravo žele ponuditi različite mogućnosti transporta", rekao je David Bailey, profesor na Aston biznis školi.
Tvrtka Jump Bikes osnovana je 2008. godine, kada su i pokrenuli razmjenu tradicionalnih bicikala. Danas djeluju u 40 gradova diljem šest država. E-bicikl, predstavljen prošle godine u Washingtonu, košta dva dolara za prvih pola sata a zatim sedam centa po minuti. Ovakvi bicikli funkcioniraju po principu pedaliranja koje pokreće i baterije. Bicikl se pronalazi i vraća uz pomoć aplikacije na mobitelu, a isto tako i osigurava.
Postoji niz tvrtki diljem svijeta koje nude ovu vrstu usluge, no većina njih nije još počela ostvarivati znatan profit. No oni poput Ubera, na tržište ulaze ranije i spremni su na dugotrajnu borbu. Prepoznatljivi su i to će im zasigurno pomoći. Dogovor s Jumpom dolazi u trenutku dok se Uber suočava s velikom konkurencijom na međunarodnom tržištu. Prošlog su tjedna prodali svoje jugoistočno azijske operacije regionalnom suparniku Grabu, no zadržali su 27,5 posto udjela u tvrtki sa sjedištem u Singapuru.
Slično je bilo i s kineskom tvrtkom Didi Chuxing 2016. godine. Oni su pak najavili otvaranje nove poslovnice, prve izvan Azije, u Meksiku. Počinju s automobilskom uslugama, no, kako piše Reuters, razmatraju i mogućnost usluge najma motocikala i bicikala.