Yahoo-ov 'zbogom' lozinkama - stižu mejlovi bez passworda
Mnoge tehnološke tvrtke prihvatile su provjeravanje autentičnosti uz pomoć dva čimbenika jer djeluju kao sigurnija opcija. No oni su opcionalni i vrijeme potrebno za igranje s tim postavkama odvajaju tek osobe koje izrazito strahuju od krađe identiteta.
Zato se Yahoo odlučio na novi pristup, nazvan lozinkom 'na zahtjev'. Poput dvostruke identifikacije, korisnik će primiti jedinstveni kod putem aplikacije ili sms-a kad se bude želio ulogirati. No jedan korak će nedostajati: neće trebati utipkati svoju primarnu lozinku prije toga.
Točnije, s lozinkom na zahtjev neće postojati trajna lozinka povezana s vašim računom koju biste trebali unijeti svaki put kad se pokušavate ulogirati.
Neki bi ovo mogli prozvati identifikacijom u jednom koraku. Naime, kad se budete željeli ulogirati umjesto polja za unos lozinke pisat će 'pošalji mi lozinku', s tim da je ova nova metoda korištenja maila već dostupna.
Potpredsjednik Yahooa, Dylan Case, nazvao je ovo prvim korakom u eliminaciji lozinki, prenosi The Verge. Iako bi to mogla biti istina, nema sumnje da su lozinke na zahtjev ipak nesigurnije od sistema koji zahtijevaju dvostruku identifikaciju, a koje Yahoo već nudi svojim korisnicima.
Ako ipak lozinka na zahtjev uspije pridobiti korisnike, to bi mogao biti način da ih se napokon uvjeri da zaborave na tradicionalne lozinke. Doduše, ako vam mobitel završi u krivim rukama, zaboravite na sigurnost pošte.
Ovo nije prvi put da je neka tvrtka pokušala eliminirati lozinku. Najveće svjetske tehnološke kompanije pokušavaju pronaći nasljednika starinske lozinke, te se mnoge okreću biometrijskim čitačima, kao što su otisci prstiju ili skeniranje očiju, kako bi pronašli rješenje.
Yahoo Mail nikad nije bio poznat po svojim sigurnosnim postavkama, no tvrtka pokušava promijeniti tu sliku. Uz lozinku na zahtjev, Yahoo je predstavio i radnu verziju novog kodiranog sistema koji je dizajniran kako bi bilo lakše kodirati mailove. U alfa fazi ovaj sustav je izgrađen na Chromovoj ekstenziji koju posjeduje Google, a u videu možete vidjeti prikaz kako je Yahoo usporedio svoju verziju s tradicionalnima, koje nisu bile prilagođene korisnicima.
Nažalost, ovaj sistem neće automatski biti dostupan svim korisnicima maila, jer je Alex Stamos, direktor sigurnosti Yahooa, izjavio da očekuje da će korisnici ove sigurnosne postavke koristiti samo u slučajveima izrazito 'osjetljive' pošte.
Navodno će sustav i dalje ostavljati informacije poput primatelja, naslova maila i vrijeme slanja, nekodiranim, ali će tekst maila biti vidljiv samo pošiljatelju i primatelju. Yahoo stručnjaci se nadaju da će ovaj sustav biti dostupan do kraja godine.