Atlant je 104. brod kojeg će zdrobiti i izrezati u Hrvatskoj ove godine. Kako tužno...

Tri hrvatska brodogradilišta prijavila su se za uništavanje brodova, očito prepoznavši da je to bolji biznis nego da ih, kao što im samo ime kaže - grade?! Plate im 37 centi za kilogram broda
Vidi originalni članak

E, bogme, čini se da ribar više ne plete mrižu svoju, barem ako je suditi po priči Atlanta, najstarije plivarice, drvenoga ribarskoga broda na Jadranu. Za njegovo uništenje vlasnik Šime Blagdan (63) dobit će, kaže, između 150 i 200 tisuća eura iz Fondova Europske unije u matematici koja ni njemu samome nije jasna. Za manji brod ribari dobiju oko 80.000 eura. 

Atlant nije bilo kakav brod, da se razumijemo, to je najstarija plivarica na Jadranu. Stariji je i od splitskoga Hajduka! Kad je izgrađen, Hrvatska je još bila u Austro-Ugarskoj, ni prvoga svjetskog rata još nije bilo na vidiku. 

A da stvar bude još gora, na natječaj za rezanje starih ribarskih brodova raspisan prošle godine prijavila su se, uz vlasnika legendarnog Atlanta, još 103 ribara! Dakle, ukupno 104 hrvatska broda izrezat će, samljeti, uništiti sve uspomene koje oni nose i jednostavno - baciti u smeće, pisao je Glas Istre

Nekakva je stručna procjena eksperata Europske unije da je ribe sve manje, ribara previše i spremni su, eto, platiti da se brod zdrobi. Stoga su se tri hrvatska brodogradilišta prijavila za uništavanje brodova, očito prepoznavši da je to bolji biznis nego da ga, kao što im samo ime kaže - grade?! 

- Na Atlanta sam kročio kad sam imao šest godina, a u vlasništvu moje obitelji je od 1967. godine. Pedeset i sedam godina nas je služio, a ovo mu je kraj. Napunio je 116 godina, sve do zadnjeg sam mislio da se neće ovo dogoditi, ali se ipak nisam mogao više boriti s financijama - priča Šime Blagdan reporterki Petri Mustać za 24sata. 

Drveni starac imao je impresivan plovidbeni put. Sagrađen prije više od stoljeća u Rijeci, po porinuću mu je dano ime "Istraživač". Stariji je i od Hajduka, splitski klub osnovan je 1911. godine, a Istraživač porinut 1908. 

Sve brodove, za koje su predali papire za scrapping, čeka ista sudbina, pišu 24sata. Naime, odredi se dan i sat uništenja, potom dolazi bager i lomi brod u komade. Po pravilima, mora ostati ime da se dokaže da je uništen pravi, a komisija sljedećeg dana potvrdi da je do uništenja došlo. Vlasniku pripada i odšteta od 37 centi po kilogramu. Konkretno za Atlanta, to bi moglo značiti da Šimi Blagdanu, uz još neke povlastice, pripada oko 150.000 eura. Od toga mora platiti ležarinu broda i sam postupak uništenja.

U to stiže bager pa kreće bez milosti komadati 116 godina uspomena. Da što prije bude gotov. Od Atlanta će, eto, ostati samo ime, da sutra utvrde je li to zapravo bio on. Da nije netko drugi. Užasan prizor za svakoga tko voli more.  

Baš u istom brodogradilištu gdje i Atlant zdrobljeno je još 36 brodova. Ukupno 104 doživjet će istu sudbinu ove godine. 

Cijelu priču o uništavanju ribarskih brodova pročitajte OVDJE. 

Posjeti Express