Facebookom do uspjeha: Ovako je desnica pobijedila

Sanjin Strukić (PIXSELL)
Preliminarne analize pokazuju da su društvene mreže odigrale zanimljivu ulogu u lokalnim izborima
Vidi originalni članak

Prvi krug lokalnih izbora je završen, prašina se još nije ni slegla nakon nekih doista bombastičnih rezultata (Bruna Esih osvojila dvostruko više glasova od Drage Prgometa), a već su izišle prve analize utjecaja društvenih mreža na rezultate izbora.

Aktivnosti na društvenim mrežama vjerojatno ne mogu poslužiti kao dobar prediktor izbornih rezultata iz čitavog niza razloga. Ipak, ne može ih se niti odbaciti kao potpuno nevažne, kao što smo nedavno mogli vidjeti na izborima u SAD-u. Zastupljenost na Facebooku, u pozitivnom ili negativnom kontekstu, nešto je na čemu svi kandidati i kandidatkinje aktivno rade sa svojim timovima. Atraktivan sadržaj donosi velik broj lajkova i šerova publike, što automatski znači besplatnu reklamu. Važna je i mogućnost direktne diskusije s publikom (komentari i odgovori), što Facebook razlikuje od ostalih promidžbenih kanala. Podaci o predizbornoj kampanji s društvenih mreža mogu poslužiti za otkrivanje popularnosti kandidata i stranaka u vremenu, a mogu nam pomoći i da shvatimo kako dopiru do svog biračkog tijela i onih koji će to tek postati. - piše Filip Rodik na svom blogu Shpatula.net.

Prebrojavanje glasova je još bilo u tijeku, a Rodik je analizirao kako su kandidati i stranke koristili najjeftiniju dostupnu platformu za promidžbu. Na prvi pogled ističe se stranka Zagreb je NAŠ koja se posljednja uključila u Facebook bitku, što je nije spriječilo da prestigne sve protivnike i protivnice. Za razliku od ostalih kandidata, ZJN nije otvarao zasebnu stranicu za svog kandidata Tomislava Tomaševića. To se možda u manjoj mjeri odrazilo na broj glasova koje će dobiti u prvom krugu izbora, ali je zato ZJN kao pokret dobio na vidljivosti. Ako uzmemo u obzir da lokalnim inicijativama u Zagrebu nikada nije bilo jednostavno doći do skupštine, a ova inicijativa prema predviđanjima anketa prelazi prag za ulazak u nju, moglo bi se zaključiti da se taktika isplatila, uvjeren je Rodik.

Osim toga, Rodik je upozorio i da je važno pratiti i interakcije s korisnicima društvenih mreža. Čista brojka o pratiteljima znači jako malo, ako ti pratitelji ne dijele i komentiraju isti taj sadržaj. "Sve su te mjere usko povezane s brojem objava samih stranica i prilikom analize apsolutnih brojki to se ne smije zanemariti. Zagreb je NAŠ ističe se i prema broju objava. Važno je uočiti veći broj objavljenih evenata jer ukazuje na interakciju s biračkim tijelom u stvarnom svijetu", smatra Rodik.

Vjerojatno najzanimljiviji trend pokazuje i da su pratitelji desnih stranica daleko najaktivniji. Kako to spominje Rodik: "Tu stvari postaju zanimljive jer kandidatkinja krajnje desnice Bruna Esih, koja ima najmanje objava na društvenim mrežama, bilježi najveći odaziv svojih pratitelja i pratiteljica".

Detaljnije podatke možete pogledati na blogu Shpatula.net.

Posjeti Express