Nakon "Omiša" zaplovio je i "Umag", a kad će tri preostala patrolna broda pravi je misterij
Drugi obalno-ophodni brod Hrvatske ratne mornarice, OOB-32 "Umag", krenuo je s probnim vožnjama tri i pol mjeseca nakon porinuća. Brod je dio serije od pet naručenih brodova. Iz "Brodosplita" je isplovio prošli tjedan na testnu plovidbu prema Čiovu i Šolti, što je važan korak u njegovom opremanju prije konačne isporuke krajem godine.
Ministarstvo obrane očekuje da će "Brodosplit" ispuniti nove dogovorene rokove. Ugovor između MORH-a i "Brodosplita" o gradnji pet ophodnih brodova potpisan je krajem 2014. godine, kad je definirano da svih pet brodova (prototip plus četiri serijska) mora biti predano do kraja 2018. godine, a po ugovorenoj cijeni od 396 milijuna kuna.
Prvi brod iz serije, "Omiš", isporučen je HRM-u u prosincu 2018. godine, nakon što ga je isprobala mornarica i nakon obavljenih testiranja te bojnoga gađanja (na fotografijama). Iako se očekivao brzi nastavak gradnje preostala četiri jednaka broda, brodogradilište Tomislava Debeljaka upalo je u serijsku krizu, kojoj su pridonijeli i COVID 19 i rat u Ukrajini.
Kašnjenje je gotovo potpuno urušilo i partnerski odnos splitskog škvera s Ministarstvom obrane i projekt je de facto zastao, a u BSO-u, dijelu škvera za gradnju brodova posebnih namjena, stajali su OOB-i u različitim fazama dovršenosti, piše Večernji list te navodi kako je sredinom ožujka projekt napokon maknut s mrtve točke te je potpisan Ugovor o izmjeni i dopuni ugovora o gradnji OOB-a, kojim su regulirani način završetka gradnje i novi rok isporuke za prvi od ukupno četiri preostala broda.
U testiranjima “Omiša” bilo je problema i s viškom težine (ugrađen jeftini, ali teži motor), evidentirana je i velika potrošnja goriva, nemogućnost ostvarivanja deklariranih brzina... Jesu li ti prototipski problemi riješeni - nije poznato. u plovidbenoj praksi “Omiša” pokazalo da stvaraju poteškoće u stabilizaciji plovila kod određenih vrsta manevara, posebno pri manjim brzinama i prelasku preko vlastite brazde, objavio je Expressov ekspertni tim 2022. godine.
Trup OOB-a je izgrađen od čelika povišene čvrstoće AH36, a nadgrađe od aluminijske slitine. Osigurana mu je nepotopivost u slučaju naplavljivanja svaka dva susjedna odjeljka u trupu (npr. kod naplavljivanja obje strojarnice brod neće potonuti). Brod je opremljen za zaštitu od Nuklearno-biološko-kemijskog (NBK) djelovanja posebnim sustavom za NBK filtroventilaciju i hermetizaciju brodskih radnih i stambenih prostora.
Opremljen je i krmenom rampom i diverzantskom brodicom krutog trupa dužine 7,7 metara za šest članova posade s propulzijskim dizel motorom koji omogućuje brzine do 40 čvorova i autonomiju plovidbe od 60 NM.
Kao posebna odlika ističe se optimiziranost brodskih sustava gdje s jednim ukrcajem goriva može otploviti 1000 nautičkih milja pri brzini od 15 čvorova. Optimizirana potrošnja goriva zbog inovativnog dizajna oblika trupa i odličnih plovidbenih svojstava omogućava vrlo efikasno korištenje čime se ostvaruju znatne uštede u usporedbi sa sličnim brodovima.
-
BARBARA MARKOVIĆRaskol malih iznajmljivača: Infiltrirala im se HDZ-ovka i buši im prosvjed u subotu
-
PET KLJUČNIH DETALJAIma Berošev mobitel, ali ne i WhatsApp poruke: Turudić u nevolji s Malim i Zrikavcem
-
PRITVORENTko je Novica Petrač? On se predao dok je brat Nikola i dalje nedostupan pravosuđu
-
MOĆNO ORUŽJEStorm Shadow ima predigru, probija 5 metara armiranog betona, raketa košta milijun €
-
MONSTRUM IZ PROVANSEKuća horora Pelicot: Skrivena kamera snimala je golu kćer i snahe, je li zlostavljao unuke?