Ne bi bilo OK da nam Izraelci uvale baš ovaj avion
Pukovnik Željko Ninić, zapovjednik 91. zrakoplovne baze i pilot hrvatskog ratnog zrakoplovstva, imao je priliku 44 minute letjeti u izraelskom dvosjedu višenamjenskog borbenog aviona F-16 tipa Barak, upravo u onom borbenom avionu čiji prvi primjerci bi u Hrvatsku trebali stići do 2020. godine.
On je bio i prvi hrvatski pilot u povijesti koji je letio ovim borbenim avionom. Kako piše obris.org pukovnik Ninić oduševljen je iskustvom.
"Barak je čudo od aviona. Toliko je pun snage, a oprema unutra je tako dobro složena. Let je bio pravi užitak", naglasio je Ninić. Pohvalio je kacigu DASH koju je imao priliku nositi a koja ima spregnut ciljnik s glavom pilota i ključne informacije upravljanja avionom prenosi na kacigu, što mu je i omogućilo da uživa u letu. U zraku su ga pratila i dva jednosjeda F-16 C Barak iz iste zrakoplovne baze.
Let je bio ispunjen različitim akrobacijama i manevrima, pa tako Ninić naglašava kako su isprobali određene manevre s avionom koji im je bio u pratnji.
"Isprobali smo razdvajanje i presretanje jedan na jedan i temeljni manevar zračne borbe jedan na jedan, manevar napada na zemlju s tipičnim iskakanjem u sastavu para, formiranje napada za odbacivanje bombi te nakon toga kontrolu učinjenog i povratak na aerodrom s razlazom i slijetanjem", naglašava Ninić. Letjeli su iznad Izraela na visinama od minus nekoliko desetaka metara iznad Mrtvog mora do 25.000 stopa uzduž obale od sjevera prema jugu do pojasa Gaze.
Osim što će ostati zapisana u povijesti kao prva kojom je letio jedan hrvatski pilot ova letjelica pomalo je i slavna. No ne po dobrom, nego nažalost po lošem. Naime, letjelica F-16 D Brakeet s oznakom 041, ona kojom je i odrađen pokazni let s gostom, kako piše obris.org, sedam je godina provela na remontu.
Njoj je naime 3. svibnja 2005. godine prije slijetanju s obučne misije, navodno otkazao stražnji desni kotač, zbog čega je avion sedam godina proveo na popravcima. Krajem lipnja 2012. godine tako obnovljen predstavljen je javnosti u izraelskoj zrakoplovnoj bazi Tel-Nof, a nakon toga je predan 109. eskadrili u bazi Ramat David.
I dok se prve pošljike takvih aviona očekuju do 2020. godine, mnogi se nadaju kako među njima ipak neće biti ovaj spomenuti, koji je na remontu proveo sedam godina. Iako je potrošio manje letnih sati od nekih drugih dvosjeda tog tipa, njegovo stanje izaziva zabrinutost.
Dodajmo i kako je prvi hrvatski pilot koji je samostalno letio u avionu izraelskih zračnih snaga bio Ivan Selak, 1998. godine na MiG-21, tj. njegovoj varijanti dorađenoj od IAI, izraelske zračne tvrtke.
-
USPON MAFIJAŠA I ZLOČINCAArkanov dosje: Ubijao za Udbu i partiju, '69. opljačkao Generalturist na Zrinjevcu
-
FOTELJU NISU NI UGRIJALIDabro je trajao kratko, ali nije rekorder: Ovo su ministri koji nisu opstali ni jedan mjesec
-
PARANOJA U BEOGRADUPardon, Herr Vučić, bilo je namjerno: Brnabić podijelila naslovnicu našeg Expressa
-
PREDALI MORNARICI "Umag"S drugim ophodnim brodom kasne samo nekoliko godina, a naplatili i 5,7 mil € ekstra
-
ARHEOLOŠKO BLAGOOd Pompeja pa do danas elita je imala spa kupke. A tu je i stilizirani falus na zidu...