Otkriveni novi dokazi manipulacija društvenim mrežama
Milijuni tweetova letjeli su u posljednjim danima prije predsjedničkih izbora u SAD-u 2016. godine. U ključnim državama koje su donijele pobjedu Donaldu Trump, imali su veću vjerojatnost nego bilo gdje drugdje u Americi da šire poveznice s lažnim vijestima i hiper-politiziranim sadržajima iz ruskih izvora i WikiLeaksa, pokazuje novo istraživanje objavljeno u četvrtak od strane sveučilišta Oxford.
U cijelom SAD-u tijekom tog razdoblja, prosječno je jedna polarizirajuća priča objavljena za svaku priču koju je proizvela profesionalna novinska organizacija. Međutim, lažne vijesti s Twittera imale su veće koncentracije od nacionalnog prosjeka u 27 država, od kojih su 12 bile odlučujuće države, uključujući Pennsylvaniju, Floridu i Michigan, gdje je Trump osvojio tanku većinu.
Iako je nejasno kakav je učinak takav sadržaj u konačnici imao na birače, nova studija samo produbljuje zabrinutost oko toga kako su na izbore 2016. godine mogle utjecati neželjene snage na Twitteru, Facebooku i drugim društvenim medijima. "Mnogi ljudi koriste te platforme kako bi pronašli vijesti i informacije i tako oblikuju svoje političke identitete i ponašanje", kaže Samantha Bradshaw, glavna istraživačica za Oxfordov računalni projekt koji prati strategije dezinformacije širom svijeta od 2014. "Mogu smanjiti kvalitetu informacija, a time smanjuju kvalitetu demokracije".
Napori režima Vladimira Putina bili su među polarizirajućim sadržajem zabilježenim u novoj Oxford studiji. "Znamo da su Rusi puno uložili u društvene medije", izjavila je Bradshaw za Mother Jones, govoreći o izvješćima o Facebookovim oglasima koje su kupili ruski agenti, kao i sofisticiranoj obuci ruskih dezinformacijskih radnika detaljno opisanih u još jednoj nedavnoj studiji od strane tima.
Sumnjivi sadržaj na Twitteru u novoj studiji također je sadržavao polarizaciju videozapisa s YouTubea, uključujući i one koje je proizvela RT mreža pod kontrolom Kremlja koja su prenesena bez ikakvih podataka koji su ih mogli identificirali kao ruski proizvod. Svi videozapisi s usluge YouTube kasnije su uklonjeni, tvrdi Bradshaw; nije jasno je li korisnici izbrisali račune ili je YouTube uklonio sadržaj.
Oxfordovi istraživači uhvatili su 22 milijuna tweetova od 1.-11. Studenog 2016. godine, te su proučavali skup podataka kako bi bolje razumjeli utjecaj dezinformacije na američke izbore. Tim je također analizirao propagandne operacije u više od dvadesetak zemalja, kombinirajući izvješća pouzdanih izvora i think tankova i provjeravajući taj podatak sa stručnjacima na terenu. Njihovo nedavno istraživanje ima dodatna otkrića o tome kako dezinformacija djeluje u društveno-medijskoj dobi, uključujući i iz Moskve.
U istraživanju ruskih propagandnih napora usmjerenih na domaće i međunarodne publike, istraživači iz Oxframa otkrili su dokaze o povećanju vojnih rashoda za operacije društvenih medija od 2014. godine. Također su saznali za sofisticirani sustav obuke za radnike koji su zaposleni u Putinovom dezinformativnom aparatu: "Oni su uložili milijune dolara u obuku osoblja i postavljanje ciljeva za njih", kaže Bradshaw. Opisana je radna okolina u kojoj se predviđa obuka engleskog za poboljšanje poruka za zapadnu publiku: Supervizori predaju tematske točke razgovora kako bi se uključili u koordiniranu razmjenu poruka, uređuje se sadržaj, a najbolji dobivaju nagrade.
-
FOTOGALERIJABura u Dalmaciji vjetrenjače od 65 tona kida kao igračke, cijena jednoj je milijun i pol €
-
BIZNISI TOME PAVIĆAZrikavac kao Bob Graditelj: Ćopili su ga taman kad je krenuo graditi vile u Zagrebu
-
U UKRAJINSKOJ VINICIDok se elitni odredi ustaša bore u Staljingradu, Pavelić leti na sastanak s Hitlerom
-
ODLUČUJE TURUDIĆFitness centar i budalaštine stajale su 3,6 mil. €: Hoće li DORH to naplatiti Primorcu?!
-
PUTINOV PROJEKTILOstaci Orešnika: Da je nosio nuklearnu glavu, eksplozija deset puta jača od Hirošime