Što se događa sa zrakoplovima? Tisuće ginu svake godine

Wikipedia
189 putnika i posade stradalo je u posljednjoj zrakoplovnoj nesreći iznad Indonezije
Vidi originalni članak

Zasada se još ne zna što je bio uzrok nesreće Boeinga 737 koji je nestao s radara otprilike deset minuta nakon polijetanja iz glavnog indonezijskog grada Jakarte. U zrakoplovu indonezijskog Lion Aira bilo je 189 putnika i članova posada, a u moru oko zapadne obale otoka Jave pronađene su njihove stvari, torbe, mobiteli i odjeća. 

U akciji spašavanja koja je još u tijeku sudjeluje 150 osoba, koji javljaju kako su na površini mora uočili dijelove tijela. U avionu je bilo 20 službenika indonezijskog ministarstva financija, a pretpostavlja se kako nitko od putnika nije preživio. Istražitelji utvrđuju zbog čega su iskusni piloti iz potpuno novog aviona, netom prije tragedije, zatražili dozvolu za povratak na aerodrom. 

Čelnik indonezijskog odbora za sigurnost prometa rekao je da ne može potvrditi koji je bio uzrok nesreće, a istrazi bi trebala pomoći i crna kutija iz zrakoplova. 

Ubrzo nakon polijetanja srušio se i kubanski zrakoplov Boeing 737 koji je 19. svibnja ove godine domaći let iz Havane za Holguin u istočnoj Kubi, završio u krumpirištu. U nesreći je poginulo 112 putnika, od njih 113. Bila je to najveća zrakoplovna nesreća u povijesti Kube u posljednjih 30 godina. Zrakoplov je bio unajmljen od aviokompanije Damojh, a piloti su govorili o njegovom lošem održavanju. 

Za zrakoplovnu nesreću u kojoj je poginula većina igrača brazilskog nogometnog kluba Real Chapecoense, odgovorna je zrakoplovna kompanija LaMia, objavilo je to bolivijsko ministarstvo javne uprave nakon provedene istrage. U nesreći koja se dogodila 29. studenog 2016. godine poginula je 71 osoba a preživjelo šestero putnika. U nesreći je poginulo 19 igrača Chapecoensea koji su putovali na finale Copa Sudamericane. Zrakoplov se srušio u blizini Medellina, u Kolumbiji, a uzrok je bio manjak goriva, tj, njegov potpuni nedostatak, zbog čega se zrakoplov srušio 60 km prije kraja putovanja. 

Prvu smrtonosnu zrakoplovnu nesreću Germanwings je doživio 2015. godine, kada se njihov zrakoplov na letu 9525 srušio oko 100 kilometra sjeverno od grada Nice, na Azurnoj obali. U trenutku nesreće u zrakoplovu se nalazilo 150 osoba, a pad nitko nije preživio. Bila je to i najveća zrakoplovna nesreća iznad Francuske od 1981. godine. Mediji su tada pisali kako je nesreću namjerno skrivio kopilot koji nije htio pustiti pilota u kabinu, jer je želio uništiti zrakoplov. 

Najsmrtonosnija nesreća koja je uključivala Boeing 777 dogodila se početkom ožujka 2014. godine kada je Let Malaysia Airlinesa 370, nestao na putu iz Kuala Lumpura za Peking. Ni tri godine nakon misteriozni nestanak tog zrakoplova nije u potpunosti razriješen. Zrakoplov Malaysia Airlinesa s 239 putnika i članova posade, koji je netragom nestao 8. ožujka 2014. godine, bio predmet istrage pune dvije godine, a pronađeni su tek dijelovi olupine za koje se s djelomičnom sigurnošću pretpostavlja da pripadaju tom zrakoplovu.

Bilo je niz teorija o tome što se zrakoplovu dogodilo, uključujući i one o terorističkoj otmici iz udaljenosti, zbog, kako neki smatraju, tajanstvenog i navodno važnog tereta koji je prevozio.  

Posjeti Express