Za Oluju su nam Izraelci poslali svoje Gromove

Igor Soban/PIXSELL
Moćni ratni zrakoplovi uveličat će proslavu obljetnice VRO Oluja
Vidi originalni članak

Tri izraelska višenamjenska borbena aviona F-16 Barak prvi put su u četvrtak oko 15 sati sletjela u 91. zrakoplovnu bazu Hrvatskog ratnog zrakoplovstva na Plesu, izvijestio je MORH.

Prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor, izraelske avione dočekao je avion MiG-21 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva nakon čega ih je dopratio do zrakoplovne baze.

Riječ je višednevnom prijateljskom posjetu Zračnih snaga Države Izrael Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu, piše Hina.

Pogledajte galeriju.

Tijekom posjeta Hrvatskoj ti će avioni sudjelovati i u programu obilježavanja Vojno-redarstvene operacije Oluja u nedjelju 5. kolovoza tako što će nadletjeti Knin, u kojem se održava središnja proslava, potvrdio je na konferenciji za novinare premijer Andrej Plenković.

Vlada je krajem ožujka jednoglasno donijela odluka o nabavi 12 zrakoplova F-16 C/D Barak, koji će Hrvatsku kroz deset godina stajati 2,9 milijardi kuna, pri čemu je potpredsjednik Vlade i ministar obrane Damir Krstičević ocijenio kako je to jedna od najvećih odluka u obrambenom resoru nakon završetka Domovinskog rata.

Riječ je o zrakoplovima isporučenima početkom devedesetih godina u sklopu Peace Marble III operacije modernizacije izraelske vojske.

U međuvremenu su svi ti zrakoplove ekstenzivno modificirani pa tako jednosjedi F16C koriste jako puno izraelske elektronike, za razliku od standardnih, Lockheedovim sustavima opremljenih, američkih F16C. Koliko su opsežne modifikacije najbolje pokazuje maksimalna težina zrakoplova pri polijetanju. Američke varijante teške su oko 19 tona dok je izraelska varijanta nekoliko tona teža, pa tako neki izvori navode da je riječ o dvije i pol tone dok drugi izvori kažu da je riječ o gotovo pet tona. 

Posljednji F16C Block 40, kakav MORH nabavlja, isporučeni su Izraelu 1993. godine i otada su upotrebi po pustinjama Bliskog istoka. Dobro obaviješteni izvori ustvrdili su da takav okoliš posebno negativno utječe na sve zrakoplove, a budući da izraelski zrakoplovi u ponudi imaju po nekoliko tisuća sati leta, postavlja se logično pitanje troškova budućih ulaganja u održavanje zrakoplova. Osim toga, izraelske modifikacije znače samo da bi se rezervni dijelovi mogli nabavljati isključivo od njihovih proizvođača. Standardni, američki, F16 izvezen je u čak 24 zemlje svijeta i može se usporediti s Golfom II po obilnim zalihama rezervnih dijelova po znatno povoljnijim cijenama.

Posjeti Express