Kinezi ne znaju što će: Nema tko graditi Pelješki most

Grgo Jelavić/PIXSELL
Gradnja mosta bi trebala krenuti početkom tjedna, ali pitanje je tko će to sve izvoditi
Vidi originalni članak

Inženjeri, računovođe, vozači, službenici, koordinatori, tajnik, menadžer ljudskih resursa, osoba za odnose s javnošću... u potragu za tim radnicima krenula je kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC) nakon što je potpisala krajem travnja ugovor za gradnju Pelješkog mosta, piše Večernji list. 

Kinezi će biti uvedeni u posao u ponedjeljak, a imat će rok tri godine da izgrade most koji će spojiti Hrvatsku. No pri tome bi im veliki problem mogao predstavljati manjak radne snage s kojim se suočavaju mnogi poslodavci u Hrvatskoj. CRBC je oglasio od lipnja do sad potrebu za nekoliko desetaka radnih mjesta za svoj ured u Zagrebu i za samo gradilište mosta.

Prijateljska gesta Nije samo Pelješki most - Kinezi žele graditi i nebodere

Zasad im najlošije ide potražnja za radnicima u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, a posebno kad je riječ o visokoobrazovanom kadru kao što su inženjeri raznih struka. Nešto bolja situacija je s popunom radnih mjesta u Zagrebu gdje su uspjeli pronaći čak i osobu sa znanjem kineskog jezika.

Rješenje oskudice radne snage bi Kinezi mogli pronaći u uvozu radne snage iz susjednih zemalja, a možda čak i iz Kine. Na problem pronalaska radnika u Hrvatskoj nedavno je upozorio i kineski veleposlanik u Hrvatskoj Hu Zhaoming. On je kazao da CRBC želi na gradnji mosta zaposliti što je moguće više lokalnih, posebno stručnih radnika. No, Zhaoming je upozorio da na oglase o zapošljavanju ljudi nisu odgovorili pozitivno ili uopće te je zaključio da možda plaća nije dovoljno atraktivna ili su ljudi više okrenuti prema turizmu nego izgradnji mostova, piše Večernji.

Tako bi radovi trebali početi već u ponedjeljak, a i dalje nije jasno tko će sve raditi na tom mostu. Dok je već jasno da će relativno mali broj Hrvata raditi za kinesku kompaniju, postavlja se pitanje hoće li i hrvatske kompanije polučiti sličan (ne)uspjeh.

Naime, do sad se čini da bi samo Skladgradnja mogla ostvariti neku suradnju, ponajviše zato što već rade na autocesti po Crnoj Gori. A vjerujemo da su sve hrvatske građevinske tvrtke željne barem dijela kolača od dvije milijarde kuna koliko je predviđeno za troškove gradnje najduljeg mosta u Hrvatskoj.

Posjeti Express