Najbolja kvaliteta robe za većinu je - Made in Germany

Pixabay
"Made in EU" je treći, što znači da i "made in Croatia" i svi ostali zasebno prolaze lošije na tržištu bez "EU" etikete
Vidi originalni članak

Jedna od popularnijih folklornih uzrečica na Balkanu kad je riječ o automobilima ili strojevima glasi otprilike "... eee, kad Švabo to složi..." Ovdašnji prostori u tome očito nisu planetarno jedinstveni. Prema Statistinom istraživanju čiji se proizvodi najviše cijene u svijetu, Njemačka je uvjerljivo prva. Slijede je Švicarska, potom EU kao zasebni brend, Velika Britanija, opjevana Švedska, Kanada, Italija, Japan...

Forbes primjećuje ironiju da je oznaku "made in" prva uvela Velika Britanija u 19. stoljeću kako bi na taj način potisnula iz svoje ekonomije njemačke jeftine proizvode, a danas upravo u tome što je lansirala V. Britanija, Njemačka je čvrsto na prvom mjestu, a V. Britanija 4. Njemački Der Spiegel je ironiju pronašao u tome što je "made in USA" na tek devetom mjestu, sa samo 81 bodom iza Njemačke s maksimalnih 100 bodova, sve to u doba kad Donald Trump viče da su američki proizvodi najbolji na svijetu. 

Očito jako nije u pravu. Ima u tome i Der Spiegelovog otrova jer u sklopu svog juriša da "Ameriku opet učini velikom", Trump je mnoštvo puta vrlo agresivno napadao EU, a u njoj najgore Njemačku, pri čemu je najteže uvrede otrpjela kancelarka Angela Merkel. Da stvar bude gora po Trumpov ego, ispred SAD-a nalazi se i Francuska, što znači da potrošači diljem svijeta više cijene proizvode pet članica EU-a, potom sam EU, te Švicarsku.

Nove mogućnosti Nijemci pokrenuli inicijativu "kupujmo balkansko"

Osim europskih zemalja, još se i kanadskih i japanskim proizvodima vjeruje više nego onima iz SAD-a. Studija je provedena na uzorku 43.000 potrošača u 52 zemlje svijeta. Mjerile su se popularnosti "made in" brendova iz 50 zemalja. Zanimljivo je i to da je na 49. mjestu, pri samom dnu, sa samo 28 bodova od mogućih 100 završila Kina, inače najveći svjetski izvoznik. Na 50., posljednjem mjestu završio je Iran.

Njemačka je najbolje prošla u percepciji kvalitete, u 13 zemalja i 49 posto ispitanih ukupno ocijenilo ju je na taj način. Japan je kod 53 posto bio bez premca u visokim tehnologijama. Italija je bila najbolja u jedinstvenosti i odličnom dizajnu. Kina je kod 36 posto sinonim za niske cijene. Švicarska je pak kod 21 posto simbol autentičnosti, kod 22 posto njeni su proizvodi statusni simbol.

Istraživanje je pokazalo i da su u prethodnih 12 mjeseci najbolje napredovali u percepciji redom Kanada, Japan, Australija, Njemačka i Švicarska. Najgore su se po pitanju promjene percepcije proveli Iran i Izrael s padom od po tri posto. SAD je, pak, bio šesti najgore plasirani po tom pitanju, a Rusija 10. najgore plasirana. Studija pokazuje i apsolutni argument za biti pro-EU raspoložen kod svakoga tko razmišlja ekonomski, kao i zašto je Brexit katastrofalna ideja.

Naime, samo dvije zemlje na cijelom svijetu, Njemačka i Švicarska, imaju pojedinačno bolji ugled od zajedničkog brenda "made in EU". A to znači da svih ostalih 27 članica EU-a pojedinačno prolazi malo sve do jako puno lošije na tržištu zasebno, nego pod etiketom "made in EU". Pa bila riječ o Danskoj, Francuskoj, Italiji... očito sve do "proizvedeno u Hrvatskoj".

 

Karta svijeta

Posjeti Express