Oglašivači bježe od Facebooka, a među njima i vlasnici Zabe
Talijanska banka UniCredit, inače vlasnik Zagrebačke banke, potvrdili su Wall Street Journalu da su odustali od oglašavanja na Facebooku zbog skandala s Cambridge Analyticom. Takvu informaciju priopćio je Jean-Pierre Mustier, inače šef UniCredita, odgovarajući na pitanje novinara povezano s jednom drugom kontroverzom Facebooka.
Prije nekog vremena je, naime, izišla u javnost informacija da je američki tehnološki gigant tražio od banaka da im prodaju detaljne podatke o ponašanju klijenata. Između ostaloga je Facebook tražio podatke o povijesti transkacija karticama i stanje na računu klijenata kako bi svojim korisnicima ponudili nove usluge.
"UniCredit je prestao s oglašavanjem na Facebooku zbog nedavnih incidenata i njihovog odgovora na spomenute događaje", kazao je Mustier i dodao da neće koristiti Facebook za oglašavanje sve dok amerikanci ne podignu svoj etički standard.
Treba imati na umu da je Facebook, uz Google, daleko najveća platforma za oglašavanje na čitavom svijetu i zbog toga je takva odluka pomalo iznenađujuća. Otkako se ispostavilo da je Cambridge Analytica neprimjereno koristila podatke o korisnicima Facebooka kako bi utjecali na izbore, jako puno tinte se prolilo o moralnosti takvih postupaka. Ono o čemu se nije pisalo, jer se nema o čemu pisati, su oglašivači koji su rekli da neće koristiti tu platformu.
Uzmimo za primjer izvješće Pathmaticsa, tvrtke za prikupljanje podataka o ponašanju u digitalnom svijetu. Objavljeno krajem ožujka ove godine donosi dosta žestoku tvrdnju da je samo sedam od tisuću najvećih oglašivača na Facebooku odustalo od korištenja platforme. Dvije kompanije, AthenaHealth i Mojoness, rekli su da odustajanje od oglasa na Facebooku nema veze s Cambridge Analyticom i čitavim tim kuršlusom dok ostalih pet nije odgovorilo na pitanje analitičara.
Osnivač jedne marketinške agencije kazao je da CA stvara problem Facebooku, ali ne i brendovima koji se na Facebooku oglašavaju. "Trenutačno ne postoji nikakva poveznica između kontroverzi i načina na koji tvrtke koriste Facebook", kazao je Josh Von Scheiner, osnivač agencije VonShine Industries.