Robu im ne kupuju ni na sniženjima
U posljednjem tromjesečju H&M nastavlja borbu s viškom odjeće u svojim skladištima, pa je prisiljen kontinuirano snižavati cijene kako bi se riješio neprodane odjeće. Kompanija bilježi pad profita već četvrti kvartal zaredom, a zalihe u trgovinama popele su se na rekordnih četiri milijarde dolara. To je gotovo jednako petini njihove ukupne prodaje. H&M se jako trudi kako bi smanjio taj višak.
Švedski trgovački lanac predstavlja novi logistički sistem koji bi trebao ubrzati dostavu proizvoda, no naišli su na niz prepreka koje su prekinule dostavu na tržišta, uključujući SAD i Francusku, a usporili i online prodaju u nordijskim regijama. H&M se bori kako bi se prilagodio promjeni navika potrošača koji napuštaju kupovinu u fizičkim trgovinama i kupuju odjeću online, piše Bloomberg.
Generalni direktor HM-a Karl-Johan Persson rekao je kako očekuje promjenu u drugoj polovici godine, iako postaje sve teže ispuniti ranije prognoze kako će se dobit u poslovanju popraviti ove godine, naglašava. Slabljenje dolara pomaže u smanjenju cijene proizvoda, naglašavaju iz H&M-a.
"Bit ću iznenađen ako 2019. godina neće biti bolja od 2018. godine", rekao je Persson.
H&M se utrkuje sa Zarom, i njihovim vlasnikom Inditex SA, koji su poznati po tome da dva tjedna nakon predstavljanja novog dizajna, odjeća stiže u njihove trgovine. Španjolska kompanija prijavila je profit, bolji od predviđenog za ovaj mjesec. Samo dvoje od 34 analitičara koji prate H&M predlažu kupovinu dionica. Oko četvrtine H&M-ovog slobodnog trgovačkog fonda prodano je brzo i kratkoročno, što znači da investitori posuđuju dionice i prodaju ih, uz okladu da će padati.
Podaci objavljeni ranije ovog mjeseca pokazali su da je prodaja u drugom tromjesečju ostala nepromijenjena u lokalnim valutama, uključujući porez na dodanu vrijednost. H&M je smanjio svoj plan zatvaranja trgovina ove godine sa 170 na 150, a Persson naglašava kako je smanjio broj poslovnica koje će zatvoriti, jer je dobio dobre ponude za održavanje nekih trgovina.
Unatoč ranije najavljenom rastu prihoda, kompanija je u protekla tri mjeseca ostvarila neto dobit u iznosu od 4,64 milijarde švedskih kruna (3,3 milijarde kuna), dok je u istom kvartalu 2017. ostvarila 5,9 milijardi švedskih kruna (oko 4,2 milijarde kuna) neto dobiti. Pad u prodaji objašnjavaju povećanim interesom za online kupovinu.
U ožujku su priopćili kako bi se zalihe trebale smanjiti na ciljanu razinu od 12 do 14 posto prodaje tijekom 2019. godine, što bi pratilo rast prodaje, koji se očekuje u drugoj polovici ove godine. Većina inventara je pak iz tekuće sezone, naglašava Persson.
"Problemi H&M dugo će se rješavati. Problem inventara sada se nastavlja, već sedmo tromjesečje zaredom", naglašava Michelle Wilson, analitičarka iz Berenberga.
I dok se H&M i dalje bori, Inditex uvodi nove tehnologije u odabrane Zara trgovine, pokušavajući izbrisati granice između on-line poslovanja i onog u trgovinama. Nova trgovina u Velikoj Britaniji koristi robotske ruke za isporuku online narudžbi klijentima koji posjete njihove trgovine.