Ovo je 'Konsumo' u Meksiku: Jesu li ukrali brend Konzum?

Konsumo/screenshot
Imaju praktično isti logo, isti naziv, bave se istim poslom, sličnosti pršte na sve strane
Vidi originalni članak

Jedina razlika u logu je to što je zeleni kvadrat u razini sredine prepoznatljivog bijelog "K" na crvenoj podlozi, a ne na gornjem desnom uglu. Jedine razlike u imenu su jedno slovo "O" više i "S" umjesto "Z". Značenje je isto. Zaprepaščujuće su sličnosti između Agrokorovog lanca malih dućana "Konzum" i lanca malih dućana "Konsumo", što je otkrio Poslovni dnevnik. Samo, novinari iz Hrvatske nisu na tome i stali. Pronašli su da je "Konsumo" prije dvije godine lansirao i svoj poseban brend "K plus".

Iz hrvatske perspektive, zapravo, brend i nije tako poseban, jer identičan ima i hrvatski "Konzum". Novinari Poslovnoga su zato pitali Agrokor da li u tom projektu sudjeluju i vlasnici Agrokora, što je logično pitanje, jer u slučaju da nisu, otvara se pitanje rojaliteta. Iz Agrokora su im odgovorili da oni s tim "nemaju nikakve veze". Na pitanje je li u tom slučaju netko neovlašteno prisvojio i naziv brendova i suštinski plagirao njihov logo, iz Agrokora su odgovorili da to "još visi u zraku".

Podudarnosti je na sve strane. Poslovni je pronašao je da je "Konsumo" u Meksiku pokrenut 2014. godine, samo jednu godinu nakon što je Agrokor s TUI-jem i izvjesnim investitorima iz Meksika ušao u zajednički hotelski projekt – Karisma Hotels Adriatic. Na meksičkim stranicama "Konsuma" objašnjava se, pak, da su taj projekt, koji kao da je preslikan "Konzum" iz Hrvatske, razvili "investitori iz Meksika i Europe s izuzetnim iskustvom u retail sektoru".

Podudarnosti idu i dalje, sada kroz elektroničke baze podataka iz kojih se iščitava da se trgovine "Konsumo" povezuju s tvrtkom Croamex S.A. de C.V. u kojoj se kao odgovorna osoba, kao komercijalni direktor, potpisuje Marino Jurić. Jurić se i sam predstavlja kao osnivač "Konsuma", i to na svom LinkedIn profilu. Po struci je ekonomist i diplomirao je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.

Prije Konsuma, što navodi u biografiji od veljače 2014. do danas, radio je u Bank of America i Merrill Lynchu, globalnoj investicijskoj banci s kojom je, kako primjećuje Poslovni, Agrokor puno surađivao u svojim međunarodnim financijskim operacijama.

Osim što ističu da su model Konsuma razvili investitori iz Meksika i Europe, na mrežnim stranicama Konsuma navode i vrlo ambiciozni planovi. Nositelji projekta lani su predvidjeli širenje diljem zemlje, i to kroz organski rast, akvizicije i regionalne franšize. Čini se da su franšize ujedno i model širenja kojem je vodstvo projekta vrlo sklono, a prema uvjetima dostupnim na internetskim stranicama, podrazumijevaju ukupnu vrijednost investicije od 1,1 do 1,5 milijuna dolara.

Posjeti Express