Ekonomix
3809 prikaza

Ovo je 'Konsumo' u Meksiku: Jesu li ukrali brend Konzum?

Trgovine "Konsumo" u Meksiku
Konsumo/screenshot
Imaju praktično isti logo, isti naziv, bave se istim poslom, sličnosti pršte na sve strane

Jedina razlika u logu je to što je zeleni kvadrat u razini sredine prepoznatljivog bijelog "K" na crvenoj podlozi, a ne na gornjem desnom uglu. Jedine razlike u imenu su jedno slovo "O" više i "S" umjesto "Z". Značenje je isto. Zaprepaščujuće su sličnosti između Agrokorovog lanca malih dućana "Konzum" i lanca malih dućana "Konsumo", što je otkrio Poslovni dnevnik. Samo, novinari iz Hrvatske nisu na tome i stali. Pronašli su da je "Konsumo" prije dvije godine lansirao i svoj poseban brend "K plus".

Trgovine "Konsumo" u Meksiku | Author: Konsumo/screenshot Konsumo/screenshot
Iz hrvatske perspektive, zapravo, brend i nije tako poseban, jer identičan ima i hrvatski "Konzum". Novinari Poslovnoga su zato pitali Agrokor da li u tom projektu sudjeluju i vlasnici Agrokora, što je logično pitanje, jer u slučaju da nisu, otvara se pitanje rojaliteta. Iz Agrokora su im odgovorili da oni s tim "nemaju nikakve veze". Na pitanje je li u tom slučaju netko neovlašteno prisvojio i naziv brendova i suštinski plagirao njihov logo, iz Agrokora su odgovorili da to "još visi u zraku".

Podudarnosti je na sve strane. Poslovni je pronašao je da je "Konsumo" u Meksiku pokrenut 2014. godine, samo jednu godinu nakon što je Agrokor s TUI-jem i izvjesnim investitorima iz Meksika ušao u zajednički hotelski projekt – Karisma Hotels Adriatic. Na meksičkim stranicama "Konsuma" objašnjava se, pak, da su taj projekt, koji kao da je preslikan "Konzum" iz Hrvatske, razvili "investitori iz Meksika i Europe s izuzetnim iskustvom u retail sektoru".

Podudarnosti idu i dalje, sada kroz elektroničke baze podataka iz kojih se iščitava da se trgovine "Konsumo" povezuju s tvrtkom Croamex S.A. de C.V. u kojoj se kao odgovorna osoba, kao komercijalni direktor, potpisuje Marino Jurić. Jurić se i sam predstavlja kao osnivač "Konsuma", i to na svom LinkedIn profilu. Po struci je ekonomist i diplomirao je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.

Prije Konsuma, što navodi u biografiji od veljače 2014. do danas, radio je u Bank of America i Merrill Lynchu, globalnoj investicijskoj banci s kojom je, kako primjećuje Poslovni, Agrokor puno surađivao u svojim međunarodnim financijskim operacijama.

Osim što ističu da su model Konsuma razvili investitori iz Meksika i Europe, na mrežnim stranicama Konsuma navode i vrlo ambiciozni planovi. Nositelji projekta lani su predvidjeli širenje diljem zemlje, i to kroz organski rast, akvizicije i regionalne franšize. Čini se da su franšize ujedno i model širenja kojem je vodstvo projekta vrlo sklono, a prema uvjetima dostupnim na internetskim stranicama, podrazumijevaju ukupnu vrijednost investicije od 1,1 do 1,5 milijuna dolara.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.